اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی نیمه نخست سال جاری محقق شد؛

انجام 9 عمل پیوند کلیه برای بیماران کاشانی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان گفت: به همت این انجمن 9 عمل پیوند کلیه برای بیماران نیازمند و زیر پوشش این انجمن طی نیمه اول سال جاری انجام شد.

انجام 9 عمل پیوند کلیه برای بیماران کاشانی
خلیل بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این تعداد عمل پیوند از سه بیمار مرگ مغزی و شش مورد فرد زنده انجام شده است که سه مورد عمل پیوند از بیماران مرگ مغزی به صورت رایگان با هزینه 150 میلیون ریالی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان انجام شده است.
وی افزود: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان، در حال حاضر 640 بیمار پیوندی، 153 بیمار دیالیزی از کاشان و آران و بیدگل و 23 بیمار همودیالیزی از شهرستان نطنز و بادرود را زیرپوشش دارد.
به گفته وی، از 153 بیمار دیالیزی زیرپوشش این انجمن 14 مورد آن در منزل و بقیه آنها در مرکز دیالیز دانشگاه علوم پزشکی کاشان دیالیز می‌شوند.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان، پرداخت ماهیانه مبلغ 2 میلیون و 800 هزار تومان فرانشیز دارویی به بیماران زیر پوشش این انجمن را یادآور شد و گفت: انجمن ماهیانه مبلغ دو میلیون و 600 هزار ریال را نیز به عنوان مستمری و تأمین هزینه ایاب و ذهاب این بیماران به مرکز دیالیز پرداخت می‌کند.
بهمنی یادآور شد: پرداخت عیدی، تعمیرات ساختمانی منزل مسکونی 15 بیمار بالغ بر 10 میلیون ریال، تهیه مواد غذایی (برنج مرغ گوشت و روغن) به صورت ماهیانه، تهیه چهار مورد جهیزیه کامل برای دختران این بیماران، اهدای سه عدد ویلچر، سه عدد کولر آبی و پنج تخته فرش برای بیماران دیالیزی و پیوندی از خدمات انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان در نیمه اول سال جاری است.
وی اهدای پنج قطعه زمین 250 متری به بیماران فاقد خانه از سال گذشته تا کنون، اعطای لوازم‌التحریر به طور کامل به تعداد فرزندان بیماران زیر پوشش بالغ بر 580 نفر در آغاز هر سال تحصیلی و ساخت یک باب منزل مسکونی برای یکی از فرزندان یتیم بیماران را از دیگر خدمات این انجمن برشمرد.
بهمنی خاطرنشان کرد: شهروندان کاشانی در ماه رمضان سال جاری مبلغ یک میلیون و 800 هزار ریال را به عنوان زکات فطره به انجمن پرداخت کردند.
وی با اشاره به درآمدهای این انجمن خیریه از محل کمک‌های خیران، اشخاص حقیقی و حقوقی، شرکت‌های تولیدی و کارخانجات صنعتی گفت: تعدادی از مسئولان و کارکنان ادارات و مؤسسات کاشان نیز هر سال در هفته حمایت از بیماران کلیوی یک روز از حقوق خود را برای کمک به بیماران زیر پوشش این انجمن اختصاص می‌دهند.
بهمنی اهدای کمک‌های نقدی ماهیانه شرکت‌های تولیدی بخش خصوصی کاشان به انجمن را یادآور شد و گفت: کمک‌های این شرکت‌ها از مبلغ یک تا پنج میلیون ریال از دیگر حمایت‌های خیرخواهانه شهروندان کاشانی به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان است.
وی به حضور روزانه یک پزشک عمومی و متخصص کلیه برای معاینه بیماران دیالیزی انجمن به صورت رایگان در محل انجمن میز اشاره کرد و عنوان داشت: یک دستگاه آمبولانس پیشرفته اهدایی خیر سلامت کاشانی جواد کارگرنژاد با تمام امکانات پزشکی مورد نیاز نیز از امکانات این انجمن است.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان تصریح کرد: زمین ساختمان فعلی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان نیز توسط شهرداری این شهرستان و با همکاری شورای شهر به این انجمن هدیه شده است.
وی مهمترین و اصلی‌ترین هدف از تأسیس انجمن را پیشگیری از ابتلا به نارسایی‌ها و بیماری‌های کلیوی به ویژه جلوگیری از دیالیزی شدن بیمار عنوان و اضافه کرد: انجمن در این راستا در نظر دارد طرح غربالگری بیماری کلیوی را که در گذشته برای دانش آموزان مقطع راهنمایی تا پیش دانشگاهی، دانشجویان و معلمان انجام می‌شد با تصویب دانشگاه علوم پزشکی در سطحی وسیع و فراگیر برای همه شهروندان به صورت مجدد اجرا کند.
به گفته وی، اجرای این طرح به صورت همگانی و حتی خانه به خانه نقش مؤثر و سرنوشت‌سازی در پیشگیری و شناسایی به موقع از بروز بیماری‌های کلیوی و هزینه‌های گزاف درمان آن برای دولت و دانشگاه‌های علوم پزشکی  دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان از سال 1374 با همت و حمایت‌های امام جمعه فقید کاشان مرحوم آیت‌الله سید مهدی یثربی، مدیران قبلی نهادهای درمانی شهرستان و با مدیریت خلیل بهمنی پدر شهید مرتضی بهمنی فعالیت خود را آغاز کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول