اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پزشکان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس؛

سنگ شاخ گوزنی از کلیه کودک 6 ساله خارج شد

خبرگزاری فارس: سنگ شاخ گوزنی از کلیه کودک شش ساله‌ای در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس خارج شد.

سنگ شاخ گوزنی از کلیه کودک 6 ساله خارج شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، این سنگ با نمای شاخ گوزن که بیش از نیمی از کلیه چپ کودک شش ساله را احاطه کرده بود توسط تیم پزشکی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از کلیه کودک مذکور با موفقیت خارج شد.
متخصص ارولوژی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: این نوع سنگ‌ها در سنین کودکی تظاهر میکنند و کریستال‌های شش وجهی در ادرار دارد که با اندازه ‌یری سیستین ادرار 24 ساعته میتوان سیستینوری را ثابت کرد.
جواد نصیری افزود: این بیماران نقص ژنتیکی دارند که مصرف مایعات زیادی به تنهایی میتواند سیستینی کوچک را حل کند.
این متخصص ادامه داد: بیمار کودک شش ساله‌ای بود که با هماچوری (خون در ادرار) به مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس مراجعه کرده و همچنین از بیاشتهایی و بیحالی و سوزش ادرار شکایت داشت.
وی افزود: برای تشخیص بیماری این کودک، سونوگرافی وivp در اسرع وقت انجام شد و مشخص شد در کلیه چپ سنگ درشت که تمام لگنچه و بیش از سه کالیس را پر کرده بود و در سمت راست نیز یک سنگ درشت که لنگچه و بیش از کالیس را پر کرده بود وجود دارد.
نصیری دارابی با اشاره به وجود این سنگ در کلیه‌های این کودک شش ساله عنوان کرد: خوشبختانه با وجود سنگ‌های درشت هنوز کارکرد کلیه از دست نرفته بود.
وی بیان کرد: عمل باز کلیه بر روی کودک طی انجام و بیمار با حال عمومی خوب مرخص شد که در مرحله بعد سنگ کلیه راست نیز خارج میشود.
این متخصص ارولوژی تصریح کرد: بدون درمان‌های پیشگیریکننده این بیماران به طرف ESRD پیشرفت میکنند و نیاز به دیالیز پیدا خواهند کرد.
نصیری دارابی در پایان تاکید کرد: در صورت مشاهده علائمی همچون وجود خون در ادرار، درد، درد مبهم یا کولیکی درد پشت و پهلوها، سوزش ادرار و تکرار ادرار در هر سنی به پزشک متخصص مراجعه کنید.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول