اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی:

امسال ۸۰۰ پیوند کلیه در کشور انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گفت: پیش‌بینی می شود در صورت تعامل انجمن‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، تعداد عمل‌های پیوند کلیه در سال جاری به 800 مورد برسد.

امسال ۸۰۰ پیوند کلیه در کشور انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مصطفی قاسمی ظهر امروز در هفدهمین سمینار سراسری دو روزه مدیران 31 انجمن کلیوی استان‌های کشور در سالن اجتماعات محمد قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در سال گذشته 590 عمل پیوند کلیه پس از روی دادن مرگ مغزی و اهدای کلیه انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت  175 انجمن حمایت از بیماران کلیوی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور عنوان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، در سال 57 تشکیل شد و از سال 59 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور خاطرنشان کرد: این انجمن در حال حاضر 60 هزار بیمار پیوندی، دیالیزی و نارسایی کلیوی در کشور را زیر پوشش خود دارد.
 قاسمی افزود: از این تعداد 19 هزار بیمار دیالیزی، 30 هزار بیمار پیوند کلیه و بقیه نارسایی کلیوی دارند که از 30 هزار بیمار پیوندی، 20 هزار نفر آنها شناخته شده اند.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان نیز در این سمینار ارائه راهکارها و برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های کلیوی از طریق انجمن‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور و نیز بحث و بررسی در خصوص مباحث فرانشیزهای بیمه‌ای داروها برای بیماری‌های کلیوی را از اهداف برگزاری این سمینار قلمداد کرد.
حاج خلیل بهمنی با اشاره به حضور اساتید دانشگاه، مسئولان انجمن‌ها، هیئت‌مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور و مسئولان بیمه تأمین اجتماعی و خدمات درمانی شهرستان کاشان در این سمینار ابراز داشت: تعامل بیشتر با مسئولان بیمه‌ها و بحث و گفت‌وگو به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات درمانی و دارویی این بیمه‌گرها به بیماران کلیوی از دیگر اهداف این سمینار است.
وی خاطرنشان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان، در حال حاضر 640 بیمار پیوندی و  153 بیمار دیالیزی را تحت پوشش دارد.
به گفته وی سمینار سراسری مدیران انجمن کلیوی کشور برای نخستین بار در کاشان به همت انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی این شهرستان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان و مشارکت شرکت دارویی باریج اسانس این شهرستان به مدت دو روز برگزار می‌شود.
بهمنی یادآور شد: این سمینار در روز دوم برگزاری، با بازدید شرکت‌کنندگان از اماکن و آثار تاریخی کاشان به کار خود پایان می‌دهد.
روزهای 23 تا 30 آبان‌ماه به نام هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول