اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در کتابخانه مرکزی آستان‌قدس صورت می‌گیرد؛

استفاده 1400 محقق از نسخ خطی آستان‌قدس

خبرگزاری فارس: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از محققان، دانش‌پژوهان، نسخه‌شناسان و علاقه‌مندان به نسخ خطی از تالار محققان کتب خطی کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی استفاده کرده‌اند.

استفاده 1400 محقق از نسخ خطی آستان‌قدس
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی، فاضل‌ هاشمی رئیس اداره مخطوطات این سازمان، با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، بیش از چهار هزار مورد خدمات متنوع به محققان خطی ارائه شده است که از این بین دو هزار و 700 مورد ارائه میکروفیلم نسخ خطی و نیز خدمات منابع الکترونیکی بوده است و هزار و 320 مورد نیز خدمات کتب چاپ سنگی را شامل می‌شود.
فاضل‌هاشمی خاطرنشان کرد: بخش محققان نسخ خطی، با وجود کتابخانه تخصصی مخطوطات با بیش از شش هزار نسخه چاپی، چاپ سنگی، پایان نامه و نشریات در تالار محققان اداره مخطوطات خدمات مختلفی را به محققان ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به امکان استفاده از کتب مرجع، دایره المعارف‌های فارسی، نشریات و امکان تهیه تصویر از نسخ خطی اشاره کرد.
وی جستجوی اطلاعات تخصصی از اینترنت و نیز امکان جستجوی اطلاعات کتاب‌شناختی نسخه‌های خطی در نرم افزار کتابخانه‌ای سازمان و تهیه پرینت از آن‌ها را از دیگر خدمات این مرکز اعلام کرد و گفت: محققان می‌توانند از منابع تخصصی موجود در کتابخانه تخصصی اعم از کتاب‌شناسی، نسخه شناسی، رجال شناسی و نسخه‌های خطی بهره‌مند شوند.
فاضل‌هاشمی معرفی محققان به کارشناسان این اداره برای کسب اطلاعات در زمینه کتب خطی(نسخه شناسی- کتاب‌شناسی ) و انواع خطوط رایج در نسخه‌های خطی را از دیگر امکانات موجود در این مجموعه ذکر کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول