اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان:

آستانه تحمل جوانان باید افزایش یابد‌

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: برای جلوگیری از نزاع‎های و خشونت باید آستانه تحمل جوانان افزایش یابد.

آستانه تحمل جوانان باید افزایش یابد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین شعبانی ظهر امروز در جلسه کمیته پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان گرگان اظهار داشت: زندگی فراز و نشیب‎هایی دارد که نسل نوجوان و جوان باید برای برخورد صحیح و پشت سرگذراندن آنها، تجربه‎اندوزی کنند.
وی تصریح کرد: به عبارت دیگر برنامه‎های پیش‎بینی شده از سوی متولیان امور فرهنگی و اجتماعی باید با هدف آماده‎سازی نوجوانان و جوانان در رویارویی منطقی با مشکلات زندگی باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: برپایی اردوهای پیش آهنگی، فعالیت کانون‎های فرهنگی، پایگاه‎های مقاومت بسیج و جمعیت هلال احمر و حتی دوران خدمت مقدس سربازی، جوان را برای زندگی آینده آماده می‎کند.
شعبانی افزود: مشکلاتی که در دوران اردو و سربازی برای جوانان پیش می‎آید، سیل تجربیات و مقاومت در برابر مشکلات را برای آنان به ارمغان می‎آورد و در این حالت قدرت تحمل جوانان در برابر ناملایمات و کمبودها زندگی افزایش می‎یابد.
وی ادامه داد: به موازات این امر، آموزش‎های مربوط به مهارت‎های زندگی – کم کردن تنش و فشارهای روانی ناشی از آسیب‎های اجتماعی و حتی استانداردسازی رفتارهای مردم در برابر مشکلات احتمالی، آستانه تحمل آنان را بالا می‎برد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: هر چه قدرت تحمل جوانان و مردم بیشتر شود در کنترل و کاهش آسیب موفق‎تر خواهیم بود.
شعبانی با اشاره به نقش خانواده دستگاه‎های فرهنگی، مراکز آموزشی– روحانیون و رسانه‎های برای بالا بردن این آستانه تحمل، با توجه به تأکید دین مبین اسلام بر صبر و گذشت خاطرنشان کرد: پیشگیری‎های اجتماعی و فرهنگی مهمترین و اولین سیاست‎هایی است که در آن دولت، جامعه و خانواده حتی فرد فرد ساکنان جامعه، نقش دارند و ارائه آموزش‎های عمومی و فردی و تخصصی به یکایک مردم در کنترل و کاهش جرم تاثیر دارد.
وی اضافه کرد: بالا بردن آستانه تحمل فرد در برابر ناملایمات زندگی و برخورد منطقی با مشکلات پیش روی نخستین و مهمترین وظیفه والدین و خانواده‎ها است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: متاسفانه امروز شاهدیم که والدین به دلایل مختلف که محبت و مهربانی و احساس عطوفت به فرزندان بهترین دلیل آن است، سعی می‎کنند در تمامی وسایل و لوازم زندگی راحت و دور از دغدغه برای فرزندان خود فراهم کنند و آنها در برابر برخی ناملایمات و مشکلات زندگی قرار نمی‎دهند تا آمادگی لازم برای مقابله و برخورد منطقی با مشکلات، در فرزندان ایجاد شود.
شعبانی تصریح کرد:مراکز آموزشی نیز به همین ترتیب این کارکرد مهم زندگی جمعی را به فراموشی سپرده‎اند. به همین خاطر این عضو جامعه اگر وارد زندگی اجتماعی شود انتظار دارد که در برابر زندگی او هیچ مشکلی ایجاد نشود و اگر با معضلی مواجه شد به واسطه عدم تجربه‎آموزی در دوران کودکی و نوجوانی، یا کنترل و قدرت تحمل خود را از دست داده و به خشونت دست می‎زند یا اینکه مشکل به وجود آمده، فرد را از هم می‎پاشد و او را در مقابل بزه منفعل می‎کند که به ابزار جرم در دست بزهکاران حرفه‎ای تبدیل می‌شود.  
وی تاکید کرد: توصیه اکید دین مبین اسلام و تاکیدات پیامبر اکرم و ائمه معصومین برای آماده‎سازی فرزندان در زندگی و قرار گرفتن آنها در آزمون‎های مختلف خصوصا ورزرش‎های تیراندازی و اسب سواری و شنا، تکیه بر همین نکته است که آنان را صبور بار آوریم تا هر تند بادی نشکنند و جامعه از این عمل متضرر نشود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: از سوی دیگر گذشت و بخشودن خطای دیگران نیز یکی از ویژگی‎ها و صفات پسندیده‎ای است که ایجاد آرامش زندگی و کاهش اختلافات و تفرقه‎ها را به ارمغان می‎آورد.
شعبانی افزود: بنابر این این وظیفه بر همه دستگاه‎های فرهنگی و آموزشی و خصوصا والدین است که مخاطبان اجتماع و فرزندان را به دو سلاح فرهنگی صبر و گذشت مجهز کنند تا جامعه روی آرامش و آسایش به خود ببیند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول