اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس مطرح کرد؛

۳۰۰ کارخانه اردبیل در آستانه ورشکستگی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با بیان اینکه گزینش مدیران استانی باید از بین افراد بومی باشد، گفت: اردبیل با50 هزار نیروی بیکار تحصیلکرده، صاحب 300 کارخانه در آستانه ورشکستگی است.

۳۰۰ کارخانه اردبیل در آستانه ورشکستگی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل دیار عارفان، عالمان، فضلا و روحانیون برجسته‌ای است که هر کدام از آنها لایق بهترین پست‌های مدیریتی هستند.
وی با یادآوری اینکه بومی‌گزینی باید در انتخاب مدیران استان لحاظ شود، با انتقاد از انتخاب یک مدیر غیر‌بومی برای اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، خاطرنشان کرد: ما در این حوزه از نظر کسوت، لباس و طلبگی نیروهای بسیار فراوان آشنا به علم، تکنولوژی و اندیشمند در داخل استان اردبیل داشتیم که شایسته بود با مشورت بزرگان منطقه یکی از آنان را به سمت مدیرکل اوقاف و امور خیریه برمی‌گزیدیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بقاع متبرکه‌، مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان شریف منتسب به خاندان عصمت و طهارت موجود در استان را برکت‌هایی وصف‌ناشدنی برای اردبیل اعلام کرد و بیان داشت: ‌برای توسعه آنها و پیدا کردن بقاع گمنام باید اقدام شود و از سوی دیگر درایت و حسن انجام وظیفه مدیرکل سابق نیز در این راستا قابل ستایش است.
این نماینده مجلس هشتم تخصیص اعتبارات در این حوزه را بسیار مهم دانست و افزود: در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان از معاونت راهبردی رئیس جمهور دریافت و برای احیای جایگاه مساجد تحویل داده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موسوی با یادآوری اینکه اردبیل دارای جایگاه علمی، فقهی و اجتهادی بسیار ویژه‌ای در کشور است، گفت: اردبیل نه تنها استان توسعه یافته‌ای نیست بلکه در زمره استان‌های کمتر توسعه یافته قرار دارد که مسئولان باید به آن بیشتر توجه کنند.
وی یادآور شد: ‌اردبیل 50 هزار نفر نیروی بیکار تحصیلکرده دارد که این جای تاسف فراوانی برای استان ما با قابلیت‌های متعدد است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به مقایسه استان با یکی از استان‌های همجوار در راستای داشتن امکانات و ظرفیت‌های متعالی اشتغال پرداخت و گفت: در حالی که استان مذکور 14 هزار کارخانه بزرگ و مدیریت شده دارد اردبیل تنها صاحب 300 کارخانه در آستانه ورشکستگی است.
موسوی مطالبه اصلی مردم استان را اشتغال اعلام کرد و افزود:‌ مقام معظم رهبری در بیداری اسلامی فاکتوری را به جهان صادر کردند که ما نیز با قرار گرفتن در زیر پرچم ولایت باید حق‌الناس را ادا کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی به پیشگویی مقام معظم رهبری در مورد سرنگونی دیکتاتورها نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ ما حول محوریت رهبری زندگی می‌کنیم و مدیریت و ساختار و نحوه زندگی ما نیز باید در همین راستا باشد.
 وی بیان داشت: به جرات ادعا می‌کنم اگر ولایت فقیه نباشد هیچ یک از مسائل زندگی و شرعی ما مقبول نیست و مقبولیت تنها در حول محور ولایت متمرکز است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی سفر اخیر مقام معظم رهبری به کرمانشاه را یادآور شد و بیان داشت: ‌در این سفر مسائل قابل توجهی از سوی رهبر معظم انقلاب به مسئولان کشور صادر شد که هر کدام یک عالم تفسیر دارد.
موسوی در پایان سخنان خود اردبیل را یکی از استان‌های دارای فرهنگ غنی اعلام و خاطرنشان کرد: ‌در حوزه امنیت، اردبیل جزو استان‌های برتر است چرا که این شهر با تکیه بر فرهنگ حسینی، علوی و ابوالفضلی یک شهر غیرتی و مذهبی است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول