اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان رضوی؛

مانور زلزله در تربت‌جام برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آخرین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور زلزله با حضور معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی در شهرستان تربت‌جام با موفقیت برگزار شد.

مانور زلزله در تربت‌جام برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سعید حسین‌پور طی سخنانی، مانور مذکور را یکی از موفقترین مانورهای برگزار شده در استان عنوان کرد و در زمینه لزوم آمادگی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه اظهار داشت: طبق استانداردهای جهانی، بیش از 40 نوع حادثه غیر مترقبه در دنیا شناسایی شده است که از این میان کشور ما مستعد بروز 31 نوع از این حوادث است.
وی با بیان اینکه نمی‌توان از وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله جلوگیری نمود، تصریح کرد: با برگزاری برنامه‌های آموزشی مانند این مانور و نیز فراهم آوردن ملزومات مورد نیاز در زمان وقوع این حوادث می‌توان میزان خسارت وارده را تا حد چشمگیری کاهش داد.
به گفته وی هماهنگی میان دستگاه‌های امداد رسان و نهادهای مسئول مهم‌ترین دستاورد مانورهای تمرینی است که نمونه بارز آن در مانور زلزله روستای یاقوتین تربت جام بروز و ظهور یافت.
جانشین ستاد بحران خراسان رضوی نبود تعیین زمان و مکان برگزاری مانور را در راستای ارزیابی مدیریت بحران در شهرستان و اکیپ‌های پیشرو در کمک‌رسانی ذکر کرد و ادامه داد: خوشبختانه تمام تیم‌های امدادرسانی بلافاصله پس از اعلام مانور در محل مذکور حاضر شدند و 1.5 ساعت پس از آن تمام اقدامات مورد نیاز از قبیل بیرون کشیدن اجساد فرضی، نجات حادثه دیدگان و مهار آتش با موفقیت انجام شد.
وی ضمن تشکر از فرمانداری تربت‌جام، گروه ارزیاب و اهالی روستای یاقوتین، از برگزاری 16 مانور موفقیت آمیز به عنوان تنها بخشی از برنامه‌های اجرا شده در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی استان ابراز رضایت کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول