اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل هلال احمر خوزستان خبر داد:

برگزاری مانور زلزله در 12شهرستان خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برگزاری مانور زلزله و اسکان اضطراری در 12 شهرستان خوزستان در هفته کاهش آثار بلایای طبیعی خبر داد.

برگزاری مانور زلزله در 12شهرستان خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین درویشی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته کاهش آثار بلایای طبیعی اظهار داشت: ۲۰ مهر ماه (۱۲ اکتبر) روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده و هر ساله ۱۸ تا ۲۴ مهرماه نیز از سوی سازمان مدیریت بحران کشور، به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده است.
وی افزود: هدف از برگزاری مراسم در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، حفظ آمادگی عوامل امدادی و تعامل و انسجام دستگاه‌ها و شاخص اصلی آن نیز آموزش همگانی، ارتقای سطح آگاهی مردم و تحقق شعار «جامعه آماده» است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان برگزاری سمینار علمی کاهش اثرات بلایای طبیعی و چند مانور با همکاری چندین شهرستان را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.
وی افزود: مانور زلزله در مسجدسلیمان، مانور جست‌وجو و نجات در کوهستان در ایذه، مانور تخلیه جمعیت و اسکان اضطراری در بهبهان، مانور سیلاب در خرمشهر، مانور امداد جاده‌ای در اندیمشک، مانور امداد و نجات در ارتفاع و تخلیه و رهاسازی از ساختمان‌های بلند در اهواز و مانور سراسری با حضور تمام اعضا نیز از برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی است.
درویشی ادامه داد: از پیام‌های آموزشی هفته کاهش اثرات بلایای سال ۹۰ می‌توان به «مردم باید به‌طور دوره‌ای و مرتب در خصوص حوادث غیر مترقبه آموزش‌های لازم را فرا بگیرند»، «زلزله بلا نیست، بلکه یک حادثه طبیعی است که عدم آگاهی ما از آن بلا می‌سازد» و «کاهش زیانبار حوادث طبیعی نیازمند عزم ملی است» و «حوادث طبیعی! آیا آماده‌ایم» اشاره کرد.

* پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان از راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر و پذیرش دانشجو در ۱۵آبان ماه امسال خبر داد.
وی افزود: این مرکز در دو رشته امداد و سوانح و اطفای حریق دانشجو می‌پذیرد، مجوز تاسیس این دانشگاه گرفته شده است و از ۱۵ آبان ماه آغاز به کار می‌کند.
وی اضافه کرد: در سفر دوم هیئت دولت به استان احداث شش پایگاه امداد و نجات و کوهستانی در شهرستان‌های دزفول، اندیکا، ایذه، آغاجاری، لالی و دهدز با اعتبار ۹۵۰ میلیون ریال به تصویب رسید.
درویشی افزود: هم اکنون عملیات اجرایی هر شش پروژه در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آنان را افتتاح و مورد بهره برداری قرار دهیم.
وی اضافه کرد: همچنین احداث پایگاه امداد و نجات جنوب غرب کشور (مرکز پشتیبانی عملیات امداد و نجات جنوب غرب کشور) در سه فاز یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که عملیات اجرایی آن از سال ۸۴ آغاز شده بود اما پس از مدتی بنا به دلایلی معلق ماند.
درویشی گفت: از اسفند ماه سال ۸۹ به طور جدی کار اجرایی آن پیگیری و در ‌‌نهایت در اردیبهشت ماه امسال فاز اول آن انجام و تاکنون چندین عملیات نجات از جمله نجات شش نفر از ارتفاعات ایذه را داشته است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان داشت: افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری (جاده‌ای) در جاده اهواز- خرمشهر و احداث مرکز پیشگیری امداد و سوانح شهری در دزفول مهم‌ترین پروژه‌هایی بودند که امسال به بهره برداری رسیدند.
درویشی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر خوزستان به عنوان سازمان بر‌تر خدمات رسانی به کاروان‌های راهیان نور و مفتخر به گرفتن لوح تقدیر از ریاست جمهوری شده است، گفت: در تابستان امسال شش پست ویژه طرح امداد تابستانی در جاده‌های استان و دو پست امداد ساحلی در شهرهای دزفول و خرمشهر را نیز مجهز کرده‌ایم و با رایزنی‌های صورت گرفته با فرمانداری هندیجان بنا داریم که یک پایگاه امداد ساحلی نیز در هندیجان راه اندازی نماییم.
هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از روز دوشنبه ۱۸ مهرماه آغاز و تا ۲۴ مهرماه ادامه دارد که شعار این هفته نیز «جامعه ایمن و آرامش عمومی» اعلام شده است.
روز دوشنبه ۱۸ مهر به نام مدیریت بحران، همزیستی با مخاطرات طبیعی، روز سه شنبه ۱۹ مهرماه به نام مدیریت بحران؛ هماهنگی و هم افزایی سازمان، روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه به نام مدیریت بحران؛ آموزش و پیشگیری و آمادگی، روز پنج شنبه ۲۱ مهرماه به روز مدیریت بحران؛ امداد و سلامت و بازتوانی و روز جمعه ۲۲ مهرماه به نام مدیریت بحران؛ رسانه‌ها، معنویت، کرامت انسانی و فرهنگ ایمنی نامگذاری شده است.
همچنین روز شنبه ۲۳ مهرماه به نام، مدیریت بحران و فناوری‌های نوین و استاندارد و مقاوم سازی و یکشنبه ۲۴ مهرماه به نام مدیریت بحران و تشکل‌های مردمی و بسیج و نیروهای مسلح و آرامش و امنیت عمومی نام گذاری شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول