اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زنجان خبر داد:

برگزاری مانور زلزله در شهرستان زنجان

خبرگزاری فارس: فرماندار زنجان گفت: مانور زلزله هفته جاری در شهرستان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری مانور زلزله در شهرستان زنجان
عباس راشاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هفته کاهش بلایایی طبیعی مانورهای مختلفی در استان برگزار می‌شود، که به تبع آن در شهرستان زنجان نیز این مانورها برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری مانور ساعت صفر و دورمیزی در زنجان، خاطرنشان کرد: این مانور با آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان زنجان برگزار و آمادگی دستگاه‌های اجرایی بررسی شد.
فرماندار زنجان با اشاره به اینکه برگزاری مانورهای حوادث طبیعی از برنامه‌های سال جاری است، خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن هر یک از مناطق استان در بخش ویژه و مساعد بودن برای وقوع حادثه غیر مترقبه این مانورها برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در راستای برگزاری مانور در شهرستان برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است، یادآور شد: بیش از یک‌ماه است که شهرستان در آمادگی لازم برای برگزاری مانور است و مشکلی در راستای اجرای مانورهای مختلف در شهرستان وجود ندارد.
راشاد از برگزاری مانور زلزله در شهرستان زنجان در هفته جاری خبر داد و گفت: آمادگی‌های شهرستان و دستگاه‌های اجرایی در این مانور به نمایش گذاشته می‌شود.
وی تصریح کرد: این مانور در محسن آباد زنجان در حوزه بخش مرکزی و زنجانرود برگزار می‌شود تا آمادگی دستگاه‌های اجرایی در میدان عمل بررسی شود.
فرماندار زنجان با بیان اینکه مانور امسال در روستای محسن‌آباد برگزار می‌شود، گفت: اهالی این روستا باید در مکان مربوط حضور داشته باشند، تا با نحوه عملکرد در زمان بحران آشنا شوند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم انتخاب جانشین فرمانده در مواقع بحران یادآور شد: انتخاب جانشین و تعیین آن قبل از بحران کمک شایانی به منسجم اجرا شده برنامه‌های در زمان مقتضی می‌کند.
فرماندار زنجان با اشاره به لزوم مشخص شدن وظایف امدادگران و مردم یادآور شد: با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به مردم می‌توان کمک شایانی در کاهش تلفات در حوادث مختلف کرد.
وی همچنین با تاکید بر تشکیل ستاد بحران در شهرستان‌های مختلف ادامه داد: تشکیل ستاد مربوط ابتدایی‌ترین اقدامی است که باید قبل از بحران صورت گیرد.
راشاد با اشاره به حضور مدیران ذی‌ربط در جلسه‌های مربوط به ستاد بحران اضافه کرد: حضور این افراد کمک شایانی به عملکرد بهتر در زمان بحران می‌کند.
وی هدف از برگزاری این مانور را افزایش آگاهی‌های عمومی‌، انسجام دستگاه‌های اجرائی در راستای کاهش خطر پذیری، ارزیابی میزان آگاهی دستگاه‌های شهرستانی در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی‌، بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، ترویج فرهنگ پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی برای عموم مردم عنوان کرد.
فرماندار زنجان  آموزش و ساماندهی نیروهای مردمی برای امدادرسانی‌، افزایش مهارت‌ها و همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها و ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی سازه‌ها در برابر زلزله را نیز از اهداف دیگر برگزاری مانور شهرستان زنجان عنوان و افزود: مردم باید آگاه‌های لازم را در خصوص حوادث غیر مترقبه داشته باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول