اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی؛

مانور زلزله در بافق اجرا شد

خبرگزاری فارس: مانور زلزله و تخلیه اضطراری به مناسبت هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی در ادارات شهرستان بافق برگزار شد.

مانور زلزله در بافق اجرا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، صبح امروز مانور زلزله و تخلیه اضطراری در ادارات جهاد کشاورزی و بهزیستی بافق به منظور ارزیابی میزان آمادگی این دستگاه‌ها به اجرا درآمد.
در این مانور که با حضور تمام کارکنان این ادارات برگزار شد، شرکت‌کنندگان چگونگی مواجهه با وقوع زمین‌لرزه را تمرین کردند.
کارکنان ادارات در این مانور ابتدا پس از شنیدن آژیر خطر چگونگی حضور در مکان‌های امن را تمرین کردند.
پس از آن امدادگران با حضور به موقع در محل اقدام به مداوای مصدومان فرضی کردند و در کمترین زمان ممکن آنها را از ساختمان خارج و به آمبولانس‌های نیروهای امدادی انتقال دادند.
دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان بافق در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه دستگاه‌های شرکت‌کننده خیلی خوب توانستند به وظایف محوله عمل کنند، یادآور شد: آمادگی کامل در زمان بروز حوادثی مانند زلزله در بافق از نتایج برگزاری چنین مانورهایی است.
مصطفی فتاحی اظهار داشت: چنین مانورهایی آمادگی لازم را در کارکنان به وجود می‌آورد و به آنها گوشزد می‌کند که به جای ترس و دستپاچگی در چنین مواقعی باید به دنبال بهترین راه‌ها برای نجات خود و دیگران باشند.
وی ارزیابی میزان آگاهی دستگاه‌های شهرستانی در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی را از مهم‌ترین اهداف این مانور عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی برای عموم مردم یک امر ضروری است که همگان با ید در ارتقای این فرهنگ بکوشند.
دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه بافق از همکاری جمعیت هلال احمر در برگزاری این مانور قدردانی کرد و افزود: امید واریم با همکاری خوب تمامی دستگاه‌های شهرستان و فراگیری آموزش‌ها در این زمینه، شاهد کاهش هرچه بیشتر اثرات بلایای طبیعی باشیم.
وی توزیع بروشور، دیدار اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان با امام جمعه بافق، برگزاری دوره آموزشی احیاء و کلنگ‌زنی ساختمان شماره دو آتش نشانی بافق و .... را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در بافق عنوان کرد.
از 18 تا 24 مهرماه به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول