اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه:

پیشرفت 85 درصدی بزرگترین مجتمع قرآنی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع)ابرکوه گفت: بزرگترین مجتمع قرآنی کشور با صرف هزینه‌ای نزدیک به یک میلیارد تومان از محل جذب مشارکت‌های مردمی، بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 85 درصدی بزرگترین مجتمع قرآنی کشور
مجتبی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: به مدد قابلیت و استقبال قابل توجهی که در دو دهه اخیر از فعالیت‌ها ی بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه که از جمله پر افتخارترین موسسات قرآنی کشور است، به عمل آمد و ظرف  چند سال گذشته، قطعه زمینی خیری در بهترین نقطه شهری ابرکوه به ارزش بالغ بر یک میلیارد تومان توسط ورثه مرحوم ارزانی به این بنیاد قرآنی اختصاص یافت.
وی افزود: بر این اساس مجموعه‌ای فاخر و بنایی ماندگار به عنوان بزرگترین مجتمع علوم و معارف قرآنی کشور به مساحت بالغ بر شش هزار و 500 مترمربع توسط این نهاد قرآنی طراحی و اجرا شده است که تاکنون با صرف هزینه‌ای قریب بر یک میلیارد تومان از محل جذب مشارکت‌های مردمی، بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عزیزی یادآور شد: برای تکمیل و بهره‌برداری کامل این مجموعه قرآنی به حداقل ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.
وی با تشکر از خیرین نیکوکار و انتقاد از دستگاه‌های اجرایی، سهم اختصاص اعتبار توسط  دستگاه‌های دولتی به این پروژه عظیم ملی را بسیار ناچیز عنوان کرد.
عزیزی تأکید کرد: معتقدم این پروژه قرآنی نیازمند نگاه و حمایت اختصاصی مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.
 وی افزود: حدود ۹۰ درصد از هزینه‌های بزرگترین مجتمع قرآنی کشور را افراد خیر و نیکوکار تامین کرده و کمتر از ۱۰ درصد آن از محل تخصیص و جذب اعتبارات دولتی تامین شده که این امر جای گلایه از مسئولان اجرایی دارد.
عزیزی یادآور شد: تاکنون شش مرتبه مقام قهرمانی کشور را کسب کرده‌ایم که در آغاز فعالیت این موسسه حتی خوش‌بین‌ترین افراد نیز باور نداشتند به این مرتبه برسیم.
وی اظهار داشت : 22 حافظ کل قرآن، 30 حافظ 20 جزء، 42 حافظ 15 جزء، 175 حافظ 10 جزء، 640 حافظ سه جزء و هزار و 700 حافظ دو جزء قرآن در شهری کوچک مانند ابرکوه گوشه‌ای از ثمرات فعالیت این موسسه است.
به گزارش فارس، عملیات احداث بزرگترین مجتمع علوم و معارف قرآنی کشور از سال 1380 در شهرستان ابرکوه آغاز شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول