اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

تبدیل وضعیت و جذب ۸۰ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در دو سال گذشته ۸۰ هزار نفر از نیروهای حق‌التدریس تبدیل یا نیروهای جدید جذب آموزش و پرورش شدند.

تبدیل وضعیت و جذب ۸۰ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ابراهیم سحرخیز پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح ۱۴ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در هنرستان شهید نبهانی ویس، با اشاره به سیاست وزارت آموزش و پرورش در توجه به کیفیت ساختار مدارس همچنین جذب و استخدام نیروهای تازه نفس اظهار داشت: امسال و سال گذشته در همین راستا وزارت آموزش و پرورش بیش از ۸۰ هزار نفر از نیرو‌ها را تبدیل وضعیت یا جذب کرده است.
وی افزود: بخش قابل توجهی از این نیرو‌ها به عنوان مشاور و معلم ورزش به کارگیری شده‌اند یا از نهضت سوادآموزی به آموزش و پرورش راه یافتند.
سحرخیز همچنین با اشاره به ساماندهی بخش اداری و آموزش در روستا‌ها افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار مجتمع روستایی آموزش در روستا‌ها راه‌اندازی شده است.
این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر بهره‌مندی مدارس از IT و ICT در راستای تحول فن‌آورانه و حاکمیت روش‌های جدید و گفت: فن آوری فرهنگ و اندیشه است و باید به عنوان ابزار در تمام دوره‌های تحصیلی مورداستفاده قرار گیرد.
وی بیان کرد: در همین راستا تاکنون ۲۰ هزار مدرسه هوشمند در کشور راه‌اندازی شده‌اند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال تحول در منابع انسانی هستیم، تصریح کرد: برنامه درسی متراکم، کتاب‌های حجیم حافظه محور و روش‌های سنتی و کهنه تدریس آینده فارغ‌التحصیلان را تضمین نمی‌کند و تحول مبنایی و تحول در محتوا ضروری است.
وی افزود: تحرکی آغاز شده که بر اساس آن معلم به عنوان کلیدی‌ترین و مهم‌ترین عنصر در آموزش و پرورش است و همه مقدمات انجام می‌شود تا معلمان ایمان بیاورند که آموزش و پرورش مادر و منشا تحول، توسعه و زیربنایی‌ترین دستگاه برای تولید علم و توسعه یافتگی در جامعه است.
سحرخیز ادامه داد: باید مهارت و نگرش در معلمان موردتوجه قرار گیرد تا فضای درسی متحول شود چرا که تنها با توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان می‌توان نسل آینده را بیمه و در تربیت نیروی انسانی موفق بود.
به گفته وی، تمام اسناد بالادستی و مسئولان رده بالای کشور معتقد به تحول در آموزش و پرورش هستند.
وی گفت: در قانون مدیریت خدمات کشوری نگاه به معلم و استاد، متفاوت با سایر کارمندان است؛ بر همین اساس برخلاف سایر کارمندان که باید ۴۴ ساعت در هفته حضور فیزیکی داشته باشند، برای معلمان ۲۰ تا ۲۴ ساعت کار در هفته به منظور تحقیق و مطالعه پیش بینی شده است.
سحرخیز همچنین با بیان اینکه مدرسه کانون دارالتادیب و نگهداری بچه‌ها نیست، افزود: به دنبال این هستیم که برنامه هفتگی و حجم کتاب‌های درسی را متحول کنیم تا هم معلمان و هم دانش آموزان از محیط مدرسه لذت ببرند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ درصد مدارس کشور یک نوبته شده‌اند، اما در خوزستان به دلیل کمبود مدرسه و تراکم دانش آموزان در راستای اجرایی کردن این مسئله با مشکل مواجه بودیم.
به گفته وی، امسال یک میلیون دانش آموز از یادگارهای جبهه و جنگ در خوزستان بازدید می‌کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول