اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش امروز ایران وارداتی است

خبرگزاری فارس: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش جامعه امروز وارداتی است و این نهاد با این تار و پود و موانع فکری یک نظام آموزشی خاص محسوب می‌شود.

آموزش و پرورش امروز ایران وارداتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی نوید ادهم ظهر امروز در نشست بررسی تحول بنیادین در نظام آموزشی در جمع مسئولان و مدیران آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به نظام آموزشی اصفهان در سطح کشور اظهار داشت: اصفهان همواره در راستای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در میان استان‌های دیگر پیشگام و نمونه بوده و این موضوع به تمام مردم نیز ثابت شده است.
وی به ضرورت آشنایی مسئولان و متولیان آموزش و پرورش کشور با تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: اصفهان باید در این زمینه نیز پیشتاز و پیشگام باشد و برگزاری این جلسات و ارائه اطلاعات مناسب به این افراد در راستای این موضوع نقش موثری دارد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور باید با نیاز‌های جامعه امروز هم‌خوانی داشته باشد، تصریح کرد: استمرار وضعیت موجود مطلوب جامعه امروز نیست و این موضوع مسئولان و مردم را از اهداف بلند سند چشم‌انداز توسعه کشور و آرمان‌های بلند انقلاب در سال 1404 دور می‌کند.
وی به ضرورت ایجاد تحول در نظام آموزشی گذشته اشاره کرد و ادامه داد: روش‌های آموزشی گذشته پاسخگوی نیاز‌های جامعه امروز نیست و مسئولان باید سیستم‌های جدید آموزشی در کشور پایه‌ریزی کنند.
نوید ادهم با اشاره به اینکه رشد و توسعه کشور با توجه به فعالیت معلمان دیروز در سطح کشور محقق شده است، تاکید کرد: مطلوب نبودن سیستم آموزشی گذشته در جامعه امروز به معنای نفی خدمات و زحمات متولیان و مسئولان پیشین نظام آموزشی کشور نیست.
وی اضافه کرد: استفاده از روش‌های گذشته در تربیت دانش‌آموزان امروز موثر نبوده و کارایی چندانی ندارد و تمام روش‌ها و راهکار‌های آموزش و پرورش باید متحول شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش رویکرد بسیاری از کشور‌های دنیا در راستای تحول نظام آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها به دنبال تحقق این موضوع هستند و به دلیل وجود کاستی‌ها و مشکلات موجود نظام آموزشی کشور باید باز‌خوانی و باز تولید شود.
وی با اشاره به تحول بنیادین صوت گرفته در آموزش و پرورش گفت: تحول بنیادین به معنای تغییر ریشه‌ای، عمیق، همه‌جانبه، آینده‌نگر و مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی سیستم آموزشی کشور است.
نوید ادهم به بررسی ریشه‌ای نظام آموزشی کشور در سند ملی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این سند تمام ابعاد و مشکلات این نظام را بررسی می‌کند و عناصر این سیستم را با نگاه قانونمند، سیستمی، آینده‌نگر و آینده پژوهانه پایه‌ریزی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه حفظ ارزش‌های اسلامی همواره باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، اضافه کرد: تمام تحولات و فعل و انفعالات صورت گرفته در آموزش و پرورش باید مبتنی بر اندیشه‌های دینی، اسلامی و معنوی باشد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش کشور باید با نیاز‌های جامعه امروز هماهنگ باشد و ارزش‌های دینی و اسلامی در سند ملی آموزش و پرورش تقویت شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سیستم آموزشی کشور به سوی تحولات بنیادین حرکت می‌کند، تاکید کرد: تا امروز فلسفه مدون و مصوبی در آموزش و پرورش کشور وجود نداشته است.
نوید ادهم ادامه داد: آموزش و پرورش جامعه امروز وارداتی است و این نهاد با این تار و پود و موانع فکری یک نظام آموزشی خاص محسوب می‌شود.
وی به اقدامات صورت گرفته در کشور در راستای تحول این نظام در سطح کشور اشاره کرد و بیان کرد: در حال حاضر سند ملی آموزش و پرورش کشور مصوب شده و نظام آموزشی کشور در این زمینه و میان دستگاه‌های اجرایی پیشگام و نمونه است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر سند تولیدی آموزش و پرورش مبنای فعالیت دستگاه‌های سیاست‌گذار و مراجع قانونی قرار گرفته است و این به عنوان یکی از مهم‌ترین افتخارات آموزش و پرورش محسوب می‌شود.
وی به تحولات ایجاد شده در سطح کشور اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون کشور با تحولات اقتصادی، اجتماعی، محیطی، سیاسی و دیگر موضوعات مواجه شده است و آموزش و پرورش توانایی همکاری با تحولات محیطی را ندارد.
نوید ادهم با اشاره به ضرورت هم‌خوانی سیستم آموزشی کشور با این تحولات گفت: آخرین یافته‌های علمی، پژوهشی و فناوری باید به زبان کودکان و نوجوانان ترجمه شود و برنامه‌های درسی باید با توجه به این یافته‌ها و تحقیقات علمی به دانش‌آموزان ارائه شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌های دنیا از زمان عقب هستند، اظهار داشت: در حال حاضر سیستم آموزشی کشور کتاب محور است و این موضوعات پاسخگوی نیاز‌های جامعه امروز نیست.
وی اضافه کرد: با این مکانیزم و چرخه نمی‌توانیم با تحولات همگام باشیم و در حال حاضر سند ملی آموزش و پرورش در راستای برطرف شدن این نواقص و کاستی‌ها تدوین شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول