اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور:

کمبود اعتبار نقطه ضعف تئاتر ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور کم مهری برخی از مسئولان کشور به حوزه اعتبارات را ضعف هنر نمایش دانست.

کمبود اعتبار نقطه ضعف تئاتر ایران است
محمد شهنی‌‌دشت‌گلی در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هر چند نسبت به سال گذشته بودجه تئاتر بیش از 100 درصد افزایش یافته اما این افزایش پاسخگوی نیاز تئاتری‌های ما نیست و باید به سرعت این ضعف برطرف شود.
وی نقاط قوت این حوزه را نیز وجود استعدادهای خوب و خلاق توصیف کرد و افزود: امروز نیاز به هدایت،‌ حمایت بیشتر در این حوزه داریم و به عنوان خدمتگزاران تلاش می‌کنیم از این توانمندی‌ها استفاده کنیم.
شهنی‌د‌شت‌گلی جدی‌ترین حمایت از هنرمندان تئاتر را استقلال گروه‌های نمایشی اعلام کرد و ابراز داشت: اجراهای عمومی عالی‌ترین شکل حمایت مادی و معنوی از گروه‌های نمایشی است و ما این اطمینان را می‌دهیم که آنها با اجرای عمومی می‌توانند به درآمدزایی نیز فکر کنند.
این مسئول از تئاتر به عنوان ابزار قدرتمندی برای مهندسی فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: تئاتر به عنوان شاخصی در جامعه مطرح است که اگر به صورت حقیقی به آن پرداخت شود می‌تواند نشر دهنده عظمت، بالندگی و هویت یک ملت باشد.
رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور سابقه تئاتر را در ایران نشان دهنده ارزشمندی آن دانست و اظهار داشت: هنر نمایش ما در تمام هنرهاست و به یقین اگر در رکود باشد سایر هنرها نیز به رکود کشیده شده و اگر رونق پیدا کنند سایر هنرها نیز رونق می‌یابند.
این مسئول در ادامه برگزاری جشنواره تئاتر فجر را یادآور شد و افزود: هر چند در محتوا تغییری در جشنواره تئاتر فجر به وجود نمی‌آید اما در شکل اجرایی آن تغییراتی را شاهد خواهیم بود و امیدواریم جشنواره امسال با تغییرات جزیی در شکل اجرایی بتواند یکی از جشنواره‌های مناسب و شایسته باشد که در آن ‌محتوا، تکنیک و مسایل فنی رعایت شده باشد.
شهنی‌د‌شت‌گلی به بین‌المللی برگزار شدن جشنواره تئاتر فجر و دعوت از گروه‌ها نمایش خارج از کشور اشاره کرد و ابراز داشت: به دلیل تغییرات رویه مدیریت در جشنواره فجر، به سرعت و شبانه‌روزی کارهای اساسی در حال پیگیری است تا این رویداد به یک حرکت مناسب هنر نمایشی برای هنرمندان داخلی و خارجی تبدیل شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول