اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان تئاتر:

تئاتر مؤثرترین وسیله برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: تئاتر سالم‌ترین و مؤثرترین وسیله برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است که به همین دلیل باید به آن توجه شایانی صورت پذیرد.

تئاتر مؤثرترین وسیله برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است
مجید کیمیایی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اثرات برگزاری جشنواره تئاتر برای قشر کودک و نوجوان اظهار داشت: تئاتر در شکل‌دهی به شخصیت کودک و نوجوان اثرات وصف‌ناپذیری دارد چرا که از این طریق علاوه بر ایجاد فضایی شاد برای آن‌ها می‌تواند آموزه‌های تربیتی را در بین آن‌ها رواج دهد.
وی شکوفایی استعدادهای کودک و نوجوان را از دیگر نتایج توجه به هنر تئاتر دانست و افزود: ایجاد خلاقیت و ابتکار در میان کودکان و نوجوانان از دیگر ثمرات توجه به هنر تئاتر است.
کارگردان "نمایش حسنی و دیوها" ادامه داد: از سوی دیگر تئاتر کودک می‌تواند در حوزه فیزیکودرام، جنبه درمانی داشته باشد به طوری که درمان مواردی چون عارضه‌های روحی و روانی، رفع لکنت زبان، بیش‌فعالی و یا استرس‌ها را از این طریق شاهد و ناظر بوده‌ایم.
وی آموزش به صورت غیر مستقیم را از دیگر کارکردهای تئاتر کودک و نوجوان دانست و ابراز کرد: این کارکرد برای کودک دختر و پسر نیز متفاوت است و هر یک از آنها به تناسب طبیعت خود می‌توانند از این شیوه آموزشی بهره‌مند شوند.
کیمیایی‌پور گفت: بسط روابط اجتماعی و کسب مهارت‌های زندگی نیز از موضوعاتی است که کودک و نوجوان با دیدن تئاتر می‌تواند به آن دست یابد.
وی تأکید کرد: تئاتر سالم‌ترین و مؤثرترین وسیله برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است که به همین دلیل باید به آن توجه شایانی صورت پذیرد.
کارگردان "نمایش حسنی و دیوها" ضمن ابراز خرسندی از اینکه امسال نمایش‌های بخش ایران تنها به جشنواره بسنده نمی‌شود و اجرای عمومی نیز خواهد داشت، ابراز کرد: این امر در انتقال آموزه‌ها به طیف وسیع‌تری از کودکان و نوجوانان تأثیر بسزایی داشته و دارد.
وی افزود: گروه‌های نمایش باید آشنایی لازم با بدیهه‌سازی در تئاتر کودک ر داشته باشند تا ضمن برخورداری از مقولات، طرح‌ها، تم‌ها و گروه آشنا به مقوله آموزش، از این طریق متن در درون کار شکل بگیرد.
به گفته کیمیایی‌پور متأسفانه برخی از گروه‌های نمایشی با دو بحث مهم روانشناسی کودک و جامعه‌شناختی کودک آشنایی ندارند در صورتی که این دو ضمن شناساندن جهان کودک به ما، راهنمای عمل ما در نوع برقراری ارتباط با این جهان است.
وی در پایان سخنانش با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در همدان، گفت: استان تاریخی همدان استحقاق میزبانی این جشنواره را دارد و قابلیت خود در این زمینه را نشان داده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول