اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان:

21 گروه تئاتر کرمان پروانه نمایش دریافت کردند

خبرگزاری فارس: ‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان گفت: 45 گروه تئاتر در این استان فعالیت دارند که در حال حاضر 21 گروه دارای پروانه نمایش هستند.

21 گروه تئاتر کرمان پروانه نمایش دریافت کردند
‌به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود سلطان‌زاده‌ شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استان کرمان، اظهار داشت: فعالیت گروه‌های تئاتر استان در راستای ارتقای دانش مردم جامعه است.
‌وی افزود: گروه‌های تئاتر می‌توانند با اجرا‌های خوب خود در برابر فعالیت ماهواره‌ها به مقابله با فیلم‌های مبتذل برخیزند.
سلطان‌زاده گفت: گروه‌های تئاتر با اجرا‌های خوب، رویکرد جدیدی را در این هنر ارائه کرده‌اند، فعالیت و اجرای تئاتر مناسب در این استان موجب شده که بسیاری از دغدغه‌های پیشکسوتان‌ ارتقای کیفی این هنر رفع شود.
وی با اشاره به عدم وجود سالن اختصاصی برای اجرای تئاتر در استان کرمان افزود: امکان و استعداد کرمان فقط تالار عماد و بخش پلاتو مجموعه مجتمع فرهنگی و هنری عصر انتظار است.
سلطان‌زاده همچنین با اشاره به حمایت‌ها و فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از هنرمندان عرصه  نمایش تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از اداره کل ارشاد کرمان حمایت همه جانبه داشته‌ باشد.
دبیر تخصصی بیست و دومین جشنواره تئاتر استان کرمان افزود: تئاتر استان کرمان در موقعیت بسیار عالی در سطح کشور برخوردار است، اما از نظر تکنیکی در بعضی از گروه‌ها ضعف وجود دارد.
وی اشاره به برگزاری این جشنواره طی سه روز  اظهار داشت: از مجموع 21 اثر که به اجرای عموم رسیده بودند، 10 اثر در بخش رقابتی جشنواره حضور یافتند.
‌سلطان‌زاده خاطرنشان کرد: رویکرد جشنواره ‌سال جاری و سال گذشته دینی و مبانی ارزشی بود و با این رویکرد امیدواریم بسیاری از دغدغه‌های مسئولان و پیشکسوتان این هنر فاخر حل شود.
‌وی‌ گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای فعالیت‌های گروه‌های نمایشی، ‌حمایت از آثار تولید شده نمایشی و حمایت از آثار راه یافته به جشنواره‌ها ضروری است.
به گزارش فارس، بیست و دومین جشنواره تئاتر استان کرمان از 10 تا 12 آبان ماه جاری در کرمان برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول