اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل ‌ارشاد هرمزگان تاکید کرد:

لزوم برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی عامه مردم از تئاتر

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خواستار برنامه‌ریزی در راستای بهره‌مندی عامه مردم از آثار جشنواره‌ها شد.

لزوم برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی عامه مردم از تئاتر
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده در حاشیه مراسم معرفی برگزیدگان جشنواره بیست و سوم تئاتر منطقه شش کشور برگزاری این جشنواره در جزیره قشم را فرصتی مغتنم بر شمرد و اظهار داشت: جزیره قشم علی‌رغم اینکه به شهری تجاری مشهور است اما به لحاظ فرهنگی هنری دارای پیشینه و ظرفیت‌های بسیار غنی است که می‌باید با برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه ظهور و بروز استعدادها را در شهرستان قشم فراهم کرد.
وی افزود: ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای تمامی گروه‌های نمایشی، از شرکت‌کنندگان در جشنواره می‌خواهم به عنوان سفیران فرهنگی یاری‌گر ما در اشاعه هنر، فرهنگ، سنت‌ها و آیین‌های هرمزگان در سراسر کشور باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: تئاتر مردمی‌ترین هنر و از محبوبیت بسیار بالایی در میان عموم مردم برخوردار است و جشنواره‌های منطقه‌ای به لحاظ امکانات باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شرایط استفاده عامه مردم از نمایش‌ها فراهم شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اضافه کرد: هم اکنون شیوه برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر به گونه ایست که به جای تاکید بر اجرای عموم به محل رقابت بین هنرمندان تبدیل شده است و مدت زمان جشنواره آنچنان فشرده است که حتی هنرمندان شرکت کننده نیز فرصت تماشای نمایش‌ها را نمی‌یابند.
امام جمعه جزیره قشم نیز در ادامه با بیان اینکه هنری که در خدمت مفاهیم الهی باشد مورد احترام است،‌ گفت: پرداختن به مفاهیمی همچون ایثار و شهادت از مهم‌ترین وظایف هنرمندان است.
حجت‌الاسلام محمد حسن‌زاده ادامه داد: هنرمند این قابلیت را دارد که با استفاده از ابزار هنر بسیاری از ارزش‌ها را در جامعه نهادینه کند  چرا که زبان هنر بسیار والا و موثر است.
به گفته وی هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین زبان هنر شود و هنر وسیله‌ای است که می‌تواند بسیاری از مفاهیم متعالی را بیان و به جامعه انتقال دهد.
امام جمعه شهر قشم ضمن تاکید بر احترام گذاشتن به هنر خاطرنشان کرد: هنرمندان باید نخستین کسانی باشند که به هنر اهمیت قائل شوند و ارزش ویژگی را که در دست دارند بدانند.
حسن‌زاده افزود: در صورتی که هنرمندان به هنر احترام بگذارند، مردم نیز خود را متعهد به رعایت جایگاه هنر خواهند دانست.
بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه شش کشور پس از چهار روز رقابت 13 اثر نمایشی از استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، یزد، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس در مراسم اختتامیه که با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی و دیگر مسئولان با اعلام نتایج از سوی هیت داوری به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول