اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب موقت نماز جمعه گرگان:

در 13 آبان فرزندان امام آمریکا را از ایران تبعید کردند

خبرگزاری فارس: خطیب موقت نماز جمعه گرگان گفت: در 13 آبان فرزندان امام، آمریکا را از ایران تبعید کردند.

در 13 آبان فرزندان امام آمریکا را از ایران تبعید کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول رضایی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر گرگان با گرامیداشت سالروز 13 آبان  اظهار داشت: 13 آبان 1343 یادآور هوشیاری امام خمینی (ره) در دفاع از حیثیت ایرانی است که با ایراد سخنرانی خود در برابر رژیم طاغوت و محکوم لایحه کاپیتولاسیون مردم ایران را هوشیار ساخت و موجب خشم طاغوتیان شد تا بعد از این روشنگری آن رژیم معدوم امام را 13 سال از ایران تبعید کند.
وی تصریح کرد: 13 آبان همچنان در ذهن ایرانی زنده ماند و در 13 آبان 1357 با هوشیاری دانش‌آموزان و دانشجویان و در اعتراض مسالمت‌آمیز به سیاست‌های رژیم شاهنشاهی و استکبار بار دیگر خود را نمایان ساخت که موجبات خشم طاغوتیان را به همراه داشت و آن روز با به شهادت رساندن 56 دانش‌آموز خیابان‌های تهران با خون آنان سنگ‌فرش شد تا نهالی را که امام در دل‌ها کاشته بود تنومند بماند.
رضایی با بیان اینکه این اتفاقات موجبات پیروزی انقلاب اسلامی ایران را فراهم کرد، تصریح کرد: دلاورمردی‌های شاگردان امام ادامه داشت تا در سال 1358 با تسخیر لانه جاسوسی توسط  جوانان این دیار همان‌های که موجبات تبعید امام خمینی را فراهم کردند برای همیشه به دست فرزندان امام (ره) از ایران تبعید شدند.
امام جمعه موقت شهر گرگان افزود: با گرامیداشت شهدای 13 آبان و با پیروی از ولایت فقیه امروز نهال انقلاب تنومندتر از گذشته است و ریشه آن تمام جهان اسلام را در برگرفته و ما امروز شاهد بیداری اسلامی در جهان هستیم.
رضایی در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام پنجم امام محمدباقر (ع) خاطرنشان کرد: امام محمدباقر (ع) در زمانی زندگی می‌کرد که جعل حدیث و شبهه‌افکنی دینی از جانب دشمنان اسلام به اوج خود رسیده بود.
وی تصریح کرد: در زمان امامان معصوم پیشین این فرصت پیدا نشد تا به حقایق دینی برسند و جلوی احادیث جعلی گرفته شود.
امام جمعه موقت شهر گرگان گفت: ما مسلمانان خصوصاً پیروان امام علی (ع) هر چه داریم مانند فقه، فرهنگ و دیگر امتیازات از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) داریم.
این مسئول متذکر شد: امام محمدباقر (ع) دانشگاهی تاسیس کرد و تمام شبهات زمان را در این دانشگاه توسط خودش، امام صادق (ع) و شاگردانشان جواب می‌دادند.
وی همچنین با اشاره به روز عرفه از مردم خواست در این مراسم معنوی حضوری گسترده داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول