اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

احترام به حقوق ملت‌ها از شناسه‌های فرهنگی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: احترام به حقوق ملت‌ها از شناسه‌های فرهنگی ملت ایران است.

احترام به حقوق ملت‌ها از شناسه‌های فرهنگی ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در برگزاری مراسمی در ارتباط با شخصیت برجسته فضل‌بن شاذان نیشابوری اظهار داشت: براین اساس از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شد که در ارتباط با فرمایشات رهبری بررسی‌های لازم را انجام دهند.
استاندار خراسان رضوی در ادامه به برگزاری همایش فضل‌بن شاذان و شیوه‌نامه برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان داشته‌ایم مقرر شده است که شیوه‌نامه برگزاری این همایش را از مقام معظم رهبری جویا شوند.
وی برگزاری این جشنواره به صورت بین‌المللی، برگزاری آن در مشهد و یا نیشابور‌، زمان و نیز کیفیت برگزاری این جشنواره را از جمله موارد مطرح در برگزاری همایش فضل‌بن شاذان دانست و افزود: مقام معظم رهبری به برگزاری همایشی به منظور تبیین جایگاه این شخصیت برجسته اشاره کرده‌اند که در این راستا موارد مطرح شده در شیوه‌نامه اجرایی باید با نظر رهبری باشد.
در ادامه استاندار خراسان رضوی فرهنگ را همزاد بشر دانست و گفت: براین اساس و در طول تاریخ آنچه که موجب افتخارات یک ملت می‌شود فرهنگ آن ملت است که زبان زد سایر افراد در ملت‌های دیگر است.
صلاحی با اشاره به این که تعاریف متعددی در ارتباط با فرهنگ وجود دارد اظهارداشت: فرهنگ عمومی مجموعه‌ای از آداب رسوم و روش‌ها و منش‌های یک ملت است که افرادی که در یک کشور زندگی
می‌کنند آن را متجلی می‌کنند.
استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: البته در این میان نیز افراد فرهنگ را از دید و منظر خود ارائه ‌می‌دهند که این امر سبب شده است تعاریف متعددی در ارتباط با فرهنگ وجود داشته باشد.
وی با مهم ارزیابی‌ کردن فرهنگ عمومی جامعه در پاسداری از آن گفت: اعتقادات و مباحث فرهنگ عمومی نیاز به مراقبت دارد چرا که دشمن به دنبال تسلط به فرهنگ ملت‌ها است.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: تسلط دشمن در عرصه فرهنگ بستر را برای تسلط او در عرصه‌های گوناگون دیگر نظیر عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و یا حوزه‌های دیگر فراهم می‌کند.
صلاحی دربخش دیگری به الگو کردن فرهنگ مردم ایران اشاره کرد و افزود: احترام به افراد بزرگتر، دیگری را برخود مقدم دانستن، توجه به نیاکان و عارفان شهر و کشور و در نهایت احساس همدردی و همدلی در میان ایرانیان از جمله آداب و فرهنگ‌هایی است که می‌تواند به عنوان یک الگو به سایر کشورها عرضه شود.
استاندار خراسان رضوی احترام به حقوق ملت‌ها را از دیگر شناسه‌های فرهنگی ملت ایران برشمردو افزود: بر این اساس و تاکنون ایران هیچ‌گاه آغاز کننده جنگی نبوده است.
صلاحی همچنین به استقامت مردم ایران در دوران جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: دفاع مردم ایران دردوران جنگ دفاعی مقدس بود و در دوران جنگ ما فرهنگ دفاع را به مردم جهان نشان دادیم.
‌انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول