اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسابقات قرآن مقطع شکوفه‌ها در مشهد آغاز شد

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه سی‌و‌سومین دوره مسابقات کشوری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مقطع شکوفه‌ها در تالار نور مشهد با حضور مسئولان کشوری آغاز به کار کرد.

مسابقات قرآن مقطع شکوفه‌ها در مشهد آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر امروز در آیین افتتاح سی‌و‌سومین دوره مسابقات کشوری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن‌کریم در مقطع شکوفه‌ها اظهار داشت: این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها ، با 243 نفر به عنوان برگزیدگان استان‌ها آغاز به کار کرده است و شرکت‌کنندگان از فردا به رقابت می‌پردازند.
وی ادامه داد: در گروه برادران در بخش‌های قرائت 37 نفر، حفظ کل 21 نفر، حفظ 20 جزء 22 نفر و ترتیل 35 نفر از منتخبان استان‌ها به رقابت با هم می‌پردازند.
شرفخانی با بیان این که در کنار این مسابقات 31 نفر از منتخبان استان‌ها در مسابقات اذان شرکت ‌کرده‌اند، افزود: نکته قابل توجه در این مسابقات این است که در کنار برگزاری این مسابقات محافل انس با قرآن، کارگاه‌های آموزشی و سایر موارد در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: با بندگی خداوند متعال و پذیرش ولایت اهل بیت به عنوان دو بال رسیدن به مقصد ‌می‌توانیم فرهنگ قرآن را در جامعه نهادینه کنیم.
شرفخانی ادامه داد: خلقت بهانه‌ای است برای معرفت و عبادت و این اتفاق تنها از مسیر قرآن و عترت میسر می‌شود.
وی درباره ولایت مداری افزود: اسلام بر پنج پایه بنا نهاده شده که اصلی ترین آن ولایت است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور ولایت را کلید همه پایه‌ها و حرکت‌های انسانی دانست و خاطرنشان کرد: در هر دوره انسان با امام خود امتحان می‌شود و امروز امتحان ما امام عصر(عج) است.
شرفخانی گفت: باید برنامه‌ای برای جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های دینی و قرآنی داشته باشیم تا بتوانیم لبیک‌گوی واقعی امام عصر(عج) باشیم.
وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان یک هزار و 59 ترتیل خوان در امامزادگان و اماکن متبرکه داشته‌ایم، تاکید کرد: این همه به برکت جمهوری اسلامی است که رسالت امروز ما قدم نهادن در عرصه حفظ قرآن است.
وی در پایان گفت: باید در جامعه قریب به 15 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم که به مفاهیم قرآنی تسلط داشته باشند.
در ادامه این مراسم جواد آرین‌منش نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن سپاست‌گذاری از تلاش‌های ارزشمند سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان در سال‌های پس از انقلاب و در سخت‌ترین شرایط این مسابقات را برگزار کرد.
وی با بیان اینکه این مسابقات تاثیر شگرفی در ترویج قرآن و معارف قرآنی در سطح کشور و حتی در جهان اسلام داشته است، یادآور شد: بیداری اسلامی در منطقه  حاصل برگزاری همایش‌ها ،جلسات قرآنی و حضور قاریان کشور در سطح بین‌المللی بوده است.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه را از جمله نهادهای عمل کننده به رهنمودهای مقام معظم رهبری در پرورش 10 میلیون قاری قرآن دانست و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در طی این سالها چراغ فعالیت‌های قرآنی را در این استان روشن نگه داشته است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول