اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

13 آبان روز تسخیر ابهت پوشالی استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند با گرامیداشت سالروز 13 آبان ماه روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام (ره) گفت: 13 آبان روز تسخیر یک مکان نیست بلکه روز تسخیر ابهت پوشالی استکبار و غرب است.

13 آبان روز تسخیر ابهت پوشالی استکبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر بیرجند با بیان اینکه  دانش‌آموزان و دانشجویان ما در سال‌های 57 و 58 توانستند با بصیرت و آگاهی با استکبار غرب در کشور مبارزه کنند، اظهار داشت: ما باید حافظ این ارزش‌ها باشیم.
وی افزود: در 13 آبان 57 عده‌ای از دانش‌آموزان آگاه و بصیر ایران در مقابل دانشگاه تهران به گلوله بسته شدند و به فیض شهادت رسیدند و در سال 58 نیز دانشجویان انقلابی و در خط امام توانستند لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کنند که تحول بزرگی در جریان انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرد.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: مجلس شورای اسلامی روز 13 آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کرد و راهپیمایی این روز باید  پشتوانه عملی داشته باشد و نباید تنها به شعار علیه استکبار اکتفا کنیم.
رضایی بیرجندی با بیان اینکه بر همه واجب است که علیه استکبار حرکت کنند، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن ایمان با استکبار سازگاری ندارد و نمی‌تواند همراه باشد به همین سبب در همیشه تاریخ مستضعفان با مستکبران در جنگ و تقابل بودند چرا که هدف این دو از هم جدا است.
وی ادامه داد: کسانی که سخن از مذاکره با استکبارگران را مطرح می‌کنند حتی با الفبای ایمان و معنویت نیز آشنایی ندارند چرا که جامعه ایمانی با نظام استکبار قابل جمع شدن نیست و مستکبران در همیشه تاریخ به دنبال به بردگی کشاندن مردم بودند.
امام جمعه بیرجند افزود: همه باید بدانیم که جنگ ابدی مستضعفان و مستکبران تا ظهور منجی بشریت ادامه دارد و هیچ‌گاه تسلیم ابرقدرتان نمی‌شویم.
رضایی بیرجندی به قیام وال‌استریت در غرب اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا که سردمدار استکبار جهانی است امروز به جایی رسیده که مردم کشورش به پا خواسته‌اند و امروز 99 درصد جمعیت این کشورها در مقابل یک درصد سرمایه‌دار قیام کرده‌اند.
وی به تفاوت‌های اساسی اسلام و استکبار اشاره کرد و افزود: استکبار مردم را خفیف، حقیر، گرسنه و بی‌عفت می‌خواهد این در حالی است که در دین اسلام حرمت مومن از حرمت خانه کعبه نیز بیشتر است و جامعه ایمانی جامعه‌ای پویا، بانشاط و سالم است.
امام جمعه بیرجند به برگزاری همایش ملی هنر اسلامی در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری این همایش‌ها و حضور اندیشمندان در مرکز استان می‌تواند زمینه پیشرفت را فراهم آورد.
رضایی بیرجندی با گرامیداشت سالروز شهادت امام باقر (ع) افزود:‌ همه باید تلاش کنیم که راه این امام همام را ادامه دهیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول