اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کرمان:

13 آبان روز شکست دیوار ستم است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کرمان گفت: در 13 آبان، مردم سرافراز ایران به همه‌ مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم، شکستنی است.

13 آبان روز شکست دیوار ستم است
احمدعلی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه 13 آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است، اظهار داشت: تبعید امام خمینی (ره)، کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا، سه رویداد متفاوت بودند، اما هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای ایفا کردند.
وی افزود: هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.
مقدم ابراز داشت: امام راحل در طول هجرت 14 ساله خود به روشنگری افکار عمومی ایران و جهان نسبت به ماهیت حکومت شاه خائن پرداخته و زمینه انقلاب مردمی و سقوط رژیم پهلوی را فراهم ساختند، به همین دلیل نقطه آغاز دوره هجرت یعنی 13 آبان 1343 و همچنین نقطه پایان آن یعنی 12 بهمن 1357 به عنوان «یوم‌الله» شناخته شده است.
مقدم افزود: حادثه 13 آبان 1357 بعد از حادثه 17 شهریور آن سال، دومین خونریزی عمده دولت شریف امامی بود، در حالی که عمر سیاسی این دولت از 70 روز تجاوز نمی‌کرد، ابعاد حادثه دانشگاه به حدی بود که وقتی در برنامه اخبار شبانگاهی گزارش تیراندازی مستقیم سربازان به روی دانش‌آموزان در دانشگاه از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد، وزیر علوم بلافاصله استعفا داد و فردای آن روز کابینه شریف امامی نیز سقوط کرد و از آن پس روز 13 آبان «روز دانش‌آموز» نامیده شد.
وی عنوان کرد: 13 آبان 1358 ساختمان سفارت امریکا در تهران توسط جمعی از دانشجویان معترض تصرف شد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا زمان تسخیر سفارت امریکا در تهران دیپلمات‌های امریکایی مستقر در سفارتخانه‌ از هیچ تلاشی برای مقابله با نظام نوبنیاد جمهوری اسلامی ایران فروگذار نمی‌کردند.
مقدم تصریح کرد: تماس با سرکردگان گروه‌های ضد‌انقلاب‌، ارتباط حمایتی با شبکه‌های کودتا و براندازی در داخل کشور و تأمین مالی گروهک‌های تروریستی که در غرب و جنوب ایران به انفجار در لوله‌های نفتی و یا ایجاد نا‌امنی و بی‌ثباتی در مناطق کردنشین مشغول بودند‌ از عملکردهای مأموران سیاسی فعال در ساختمان سفارت امریکا بود، این حقایق در اسناد لانه جاسوسی نیز آمده است.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، شیطان بزرگ با دخالت‌ها و توطئه‌های پیدا و نهان‌، سعی در ایجاد شکاف و انحراف در نهضت عظیم مردم ایران داشت‌، اما ثمره تلاش‌های امام راحل که در باطن پاک فرزندان امت اسلامی ریشه دوانده بود‌ در 13 آبان 58 به شکوفه نشست.
‌مقدم ابراز داشت: دانشجویان پیرو خط امام‌ راحل، شیشه عمر امریکا را شکستند و با فتح لانه جاسوسی‌، حماسه عظیم دیگری آفریدند که امام (ره) به حق آن را انقلاب دوم و انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب بهمن 57 نامید و فرمود، "می‌بینید که الان مرکز فساد امریکا را جوان‌ها گرفته‌اند و امریکایی‌ها هم که در آنجا بودند، گرفتند و آن لانه‌ فساد را به دست آوردند و امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و جوان‌ها، مطمئن باشند که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".
وی اظهار داشت: 13 آبان به همه‌‌ مستضعفان آموخت که می‌توانند ستمگران و چپاول‌گران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند، 13 آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادانه و آگاهانه در برابر والایی‌های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «الله» به کرنش و سجود بنشینند و غیر از او، همه را طرد کنند.
مقدم عنوان کرد: واقعه‌‌ 13 آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه‌آفرین را در آنان زنده کرد، پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس‌هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت.
وی خاطرنشان کرد: در 13 آبان، مردم سرافراز ایران به همه‌ مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم، شکستنی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول