اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

نگاه دولت به عشایر برگرفته از نگاه رهبری است

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: نگاه دولت به عشایر برگرفته از عمق نگاه رهبری نسبت به جایگاه ویژه عشایر است.

نگاه دولت به عشایر برگرفته از نگاه رهبری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، حسین صادق عابدین در جلسه دیدار با جمعی از نخبگان عشایر استان فارس، اظهار داشت: زندگی و نقش عشایر در کشور مصداق بارز این حدیث است که مومن انتظار و هزینه کم اما خیر و منفعت بسیار دارد.
وی افزود: عشایر در تمام صحنه‌های انقلاب حضوری موثر و پربار داشته‌اند و هر جا که نیاز بوده به یاری نظام و کشور خود شتافته‌اند.
استاندار فارس نگاه دولت به عشایر را برگرفته از عمق نگاه رهبری نسبت به جایگاه خاص عشایر در جامعه دانست و گفت: نگاه دولت به جامعه عشایر نگاهی توام با ارزش و احترام به این قشر تاثیرگذار جامعه است.
صادق عابدین تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مهم جامعه عشایری استان فارس باید در جایگاه ویژه خود مورد توجه قرار داشته باشد و در این مسیر در بخش‌های مرتبط با عشایر این استان، برنامه‌های اجرایی مشخصی ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا جامعه عشایری استان فارس با ارائه نظرات و پیشنهادات اجرایی، نقش موثرتری در اجرای اهداف توسعه‌ای فارس داشته باشند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این موضوع که مباحث خشکسالی و مشکلات ناشی از آن، مهم‌ترین مسئله جامعه عشایری فارس است، افزود: صرف طرح مشکلات و نیازمندی‌ها، راه‌گشای اصلی حل آن نیست و در این مورد باید به دنبال ارائه راهکار و پیشنهادات اجرایی نیز باشیم که نقش نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه در این مورد مهم تلقی می‌شود. صادق عابدین تصریح کرد: مسائل و نیازمندی‌های عشایر استان فارس با جمع‌بندی و احصا مباحث، از طریق مسئولان دستگاه‌های مرتبط و مشاور استاندار در امور عشایر پیگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: نظام و دولت وظیفه مهمی در قبال عشایر بر عهده دارند که این دین باید با تلاش تمام مسئولان به خوبی ادا شود.
استاندار فارس همچنین خواستار همراهی و مشارکت بیشتر نخبگان جامعه عشایری در روند رشد و توسعه استان با همکاری دیگر اقشار جامعه و مسئولان فارس شد.
جلسه دیدار استاندار فارس با نخبگان عشایر فارس با ارائه گزارش مشاور استاندار فارس در امور عشایر و مدیر کل امور عشایر استان فارس و بیان نقطه نظرات جمعی از عشایر استان فارس پایان یافت.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول