اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به احتمال بارندگی شدید؛

عشایر چهارمحال و بختیاری حاشیه رودخانه‌ها را ترک کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به احتمال بارش بارندگی عشایر کوچ‎رو استان از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

عشایر چهارمحال و بختیاری حاشیه رودخانه‌ها را ترک کنند
ستار فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز در این استان و شدت بارش آن در روزهای پایانی هفته لازم است تا عشایر نسبت به ترک حاشیه رودخانه‌ها هرچه سریع‌تر اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هنوز برخی از عشایر از این استان کوچ نکرده‌اند، افزود: عشایر استان باید دام‌های خود را از مناطق در معرض خطر سیل و حاشیه رودخانه‌ها دور نگاه دارند و یا دام‌های خود را در جای امن اسکان دهند.
فرهادی با اشاره به بارندگی‌های پاییزه در این استان، گفت: برهمین اساس باید عشایر کوچ‎روی استان که تاکنون موفق به کوچ به مناطق قشلاقی و گرمسیری نشده‌اند، هرچه سریع‌تر مناطق ییلاقی چهارمحال و بختیاری را ترک کنند.
مدیرکل دفتر بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احتمال بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات این استان وجود دارد، ادامه داد: شهرستان کوهرنگ همواره یکی از پر بارش‌ترین مناطق این استان است و با توجه اینکه بیش از 90 درصد عشایر استان در این شهرستان اسکان دارند، لازم است تا عشایر نسبت به ترک مناطق ییلاقی سرعت عمل بیشتر داشته باشند.
فرهادی با اشاره به اینکه احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد، تصریح کرد: احتمال مسدود شدن و لغزندگی ایل راه‌ها در زمان بارندگی بالا می‌رود و اداره کل امور عشایر وظیفه دارد با اطلاع‌رسانی جامع، عشایر را به کوچ فراخواند. جامعه عشایر این استان نیز باید هرچه سریع‌تر دام‌های خود را در امکان امن اسکان دهند.
فرهادی ابراز امیدواری کرد میزان بارش‌‎های جوی در سال جاری بتواند خشکسالی سال‌های گذشته در این استان را جبران کند و امسال سال پرباری را شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه خشکسالی امسال این استان در مقایسه با سال قبل دارای گستردگی بیشتری است، اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات خشکسالی چهارمحال و بختیاری به میزان ناچیزی اختصاص یافت و انتظار می رود در سالجاری این اختصاص اعتبار از سوی مسئولان کشوری جبران شود.
چهارمحال و بختیاری بیش از 120 هزار نفر جمعیت عشایر کشور را در خود جای داده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول