اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توسعه حوزه معادن؛

شرایط زندگی عشایر سیرجان دشوار شده است

خبرگزاری فارس: مسئول عشایری شهرستان سیرجان گفت: تصرف 18 هزار هکتار از مناطق عشایری سیرجان برای توسعه حوزه معادن موجب ایجاد شرایط سخت زندگی برای عشایر شده است.

شرایط زندگی عشایر سیرجان دشوار شده است
بیژن غلامرضاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 18 هزار هکتار از مناطق عشایری سیرجان به علت توسعه حوزه معادن در این شهرستان در مناطق مجتمع گل‌گهر و منطقه چهارگنبد به تصرف حوزه‌های معدنی درآمده است.
وی افزود: 300 خانوار عشایر در این مناطق که 50 هزار رأس دام را نگهداری می‌کردند در تنگنا برای نگهداری دام‌ها و گذران زندگی قرار گرفته‌اند.
غلامرضاپور بیان کرد: تاکنون برای طرح اسکان این عشایر با مسئولان و مراجع ذی‌صلاح مکاتبات بسیاری انجام شده است.
وی از عملیات نگهداری راه‌های عشایری با توجه به قشلاق آنها از ییلاق به طول 900 کیلومتر خبر داد و گفت: برای این طرح که تا‌کنون 25 درصد آن انجام شده‌، 440 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
غلامرضا‌پور مشکل تأمین علوفه دام عشایر، نبود آب شرب و همچنین آبشخور دام در مناطق عشایری به علت خشکسالی‌ها و توسعه پیمانکاران معادن در حوزه‌های اسکان عشایر را از مهم‌ترین مشکلات عشایر شهرستان سیرجان عنوان کرد و ابراز داشت: از یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار سال جاری 700 میلیون ریال برای آبرسانی به عشایر هزینه شده است و مابقی آن نیز به نگهداری راه‌های عشایری اختصاص داده می‌شود.
وی اذعان کرد: برای کمک به علوفه دام یا سایر نیازهای عشایری اعتبار خاصی وجود ندارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول