اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری ایلام خبر داد:

کوچ زودهنگام عشایر به قشلاق

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری استان ایلام از کوچ زود هنگام عشایر به مناطق قشلاقی خبر داد و گفت: اکنون عشایر کوچنده به مناطق قشلاقی استان ایلام کوچ کرده و مشکلاتی را برای خود و این دستگاه اجرایی پدید آورده‌اند.

کوچ زودهنگام عشایر به قشلاق
یارمحمد کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: عشایر بومی استان و همچنین دیگر کوچندگان استان‌های همجوار زودتر از موعد به قشلاق استان ایلام کوچ کردند.
وی ادامه داد: اکنون 70 درصد عشایر غیر بومی و 30 درصد عشایر استان ایلام به مناطق قشلاق استان کوچ زودهنگام کرده‌اند.
این مسئول اضافه کرد: این در حالی است که باید عشایر استان ایلام و استان‌های همجوار در اوایل آذرماه اقدام به کوچ به مناطق قشلاق استان ایلام کنند.
کریمی تصریح کرد: اما اکنون تنها بین 3 تا 3 هزار و 500 خانوار عشایری از ایلام به مناطق قشلاق استان کوچ کرده‌اند.
مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: این درحالی است که در هر شرایط باید کوچندگان در این زمان از ییلاق به میان‌بندها و سپس در اوایل آذرماه به قشلاق کوچ کنند.
وی ادامه داد: اما اکنون عشایر کوچنده به مناطق قشلاقی استان ایلام کوچ کرده و مشکلاتی را برای خود و این دستگاه اجرایی پدید آورده‌اند.
این مسئول اضافه کرد: نبود بارندگی، کمبود علوفه و .... از جمله مشکلات موجود در مناطق قشلاقی استان ایلام است که همه را دچار مشکل کرده و کوچندگان را بیش از دیگران دچار آزار می‌کند.
کریمی تصریح کرد: اکنون مناطق قشلاقی استان ایلام از جمله ایوان، پیازآباد، چالاب، چنگوله، بان‌میل کره‌پی، دشتلگ، صالح‌آباد، جاده شهید کاشی‌پور، میمک، گلال، تنگ بینا، برتش، فکه، دشت عباس، ابراهیم قتال و ... شاهد کوچ کوچندگان زودهنگام مناطق مختلف استان و عشایر استان کرمانشاه هستند.  
مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: با این حال اداره کل امور عشایری استان ایلام در حال ارائه خدمات به عشایر کوچنده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول