اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش گچساران:

یک چهارم شهدای گچساران دانش‌آموز هستند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی گچساران گفت: یک چهارم شهدای گچساران در جنگ تحمیلی، شهدای دانش‌آموز هستند.

یک چهارم شهدای گچساران دانش‌آموز هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامعباس رحیمی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره 107 شهید دانش‌آموز گچسارانی که با محوریت شهید مرحمت بالا‌زاده و شهیده پروین کاویانی در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: 13 آبان سالروز سه رویداد مهم بوده که سرنوشت درخشانی را برای تاریخ ایران رقم زد. 
وی افزود: تبعید امام راحل به ترکیه در 13 آبان 43، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 57 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در 13 آبان 58 در شکل‌دهی به حرکت انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشت.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش گچساران افزود: 13 آبان روزی سرنوشت‌ساز و تاریخی بود که توسط دانش‌آموزان و دانشجویان رقم خورد.
رحیمی بیان داشت: در آن روز لانه جاسوسی امریکا به تسخیر دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام و ولایت درآمد و استکبار جهانی در اجرای اهداف شوم خود شکست سنگینی خورد.
وی با اشاره به لزوم برگزاری مراسم یادواره‌های شهدا بیان داشت: دانش آموزان امروز آینده سازان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فردای ایران بوده و بصیرت افزایی این قشر برای حضور مقتدرانه آن‌ها در عرصه‌های مختلف لازم و ضروری است.
رحیمی افزود: یادواره شهدای دانش‌آموز گچساران به ‌منظور حفظ خاطره و یاد شهدا و اشاعه فرهنگ شهادت در بین مردم به ویژه دانش‌آموزان و با توجه به نقش دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس برگزار شده است.
وی با اشاره به جنبش وال استریت در آمریکا عنوان داشت: این جنبش نیز مانند تسخیر لانه جاسوسی امریکا در ایران توسط جوانان شکل گرفته که مشکلات عدیده‌ای برای دولتمردان غربی به وجود آورده است.
رحیمی ابراز داشت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی (ره) مطرح شد، صدور انقلاب اسلامی به جهان بود که امروز اثرات این صدور در جنبش‌های منطقه و جهان به‌خوبی قابل درک است.
این مقام فرهنگی آموزش و پرورش گچساران گفت: 13 آبان نماد بیداری و بصیرت دانش‌آموزان ایران اسلامی بوده که آ‌ن‌ها با حضور پر رنگ، انقلابی و ولایی خود در راهپیمایی 13 آبان جهان را از اتحادی یکدلی و ولایت‌مداری بیش از پیش خود، آگاه می‌کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول