اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرام کرمی در پیام خود به جشنواره کودک و نوجوان:

تئاتر کودک پدیدآورنده حس اندیشه و جستجوگری است

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در پیام خود به جشنواره گفت: نمایش پدیدآورنده حس اندیشه، جستجوگری، مطالعه، رفتار مناسب، اخلاق نیکو، دیدن درست دنیای اطراف و حس نوع دوستی در کودک است.

تئاتر کودک پدیدآورنده حس اندیشه و جستجوگری است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، شهرام کرمی دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به این جشنواره پیام داد.
در متن پیام وی آمده است: به نام پروردگار کودکی؛ امروزه همه بر این باور توافق دارند که مهم‌ترین عامل در تربیت کودک، تربیت غیرمستقیم است که از لحظه تولد آغاز می‌شود.
نوع رفتار و کردار والدین، مربیان و افراد مورد علاقه کودک، مهم‌ترین تاثیر را بر کودکان دارد. تربیت از طریق حواس‌های مرتبط  با جهان خارج صورت می‌گیرد و بیشترین مسیر سازنده او با دنیای خارج دیداری و شنیداری است. کودک از بدو تولد می‌شنود و می‌بیند و جلوتر می‌آید و زندگی را تجزیه و تحلیل می‌کند.
یکی از موفق‌ترین راه‌های تربیت غیر مستقیم، هنر است که به علت زیبایی و انتزاعی بودنش می‌تواند هر امر تربیتی را با آگاهی و تأثیر زیاد در ذهن کودک ایجاد کند.
نمایش می‌تواند برای کودک، پدیدآورنده حس اندیشه، جستجوگری، مطالعه، رفتار مناسب، اخلاق نیکو، دیدن درست دنیای اطراف و حس نوع دوستی و در نهایت کمک به او در ایجاد ارتباط صحیح و درک متقابل از دیگران باشد.     
نمایش مقوله‌ای است نزدیک به خیال که در مکان، زمان و داستانی محدود اجرا می‌شود و به کمک ابزار ویژه خود، سعی در واقعی جلوه دادن آن مقوله دارد.
کودک هرچند دارای هوش و استعداد زیادی است ولی قوه تخیل او مرز نمی‌شناسد و نمایشی را که می‌بیند آن را پاره‌ای از زندگی واقعی می‌پندارد.
کودک خود را به جای قهرمان نمایش می‌پندارد. رفتارش را تقلید می‌کند و از او الگو می‌سازد و با آن زندگی می‌کند. او در زمان دیدن نمایش، خود را فقط مخاطب و ناظر فرض نمی‌کند. رؤیا و تخیل، خوشایند هر کودک است.
هر کودک برای خود دنیایی خیالی می‌سازد. کودک اطلاعات و تجربیات دریافتی را مطابق میل خود در دنیای ذهنی بازسازی می‌کند و خود را حاکم آن می‌داند، او در این دنیای خیال انگیز آینده خود را خواسته یا ناخواسته بنا می‌کند.
امروزه همه آرزو می‌کنند که در جامعه‌ای متعهد، مؤمن، سالم و کوشا زندگی کنند.
جامعه‌ای به دور از هر نوع زشتی و فریب، سرشار از نیکی‌ و مهربانی.
اما کمتر از خود می‌پرسیم که این جامعه و زندگی ایده‌آل چگونه به وجود می‌آید؟ در این زمینه، هنر نمایش یاریگر بزرگی برای انسان و فرزندان این سرزمین است.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را پیش رو داریم.
جشنواره‌ای که به ما فرصت می‌دهد گرد هم آییم. تئاتر ببینیم.
از کودکان و تئاتر ویژه آنها سخن بگوییم و به یکدیگر نوید دهیم که تئاتر کودک و نوجوان، آینده‌ای روشن و سراسر امید را برای بچه‌های ایران پیش رو دارد.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 15 تا 20 آبان در همدان برگزار می‌شود. 
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول