اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه و متن جلسه شورای شهر آمل؛

از مشروط شدن سهم کتابخانه‌ها در آمل تا چاله‌چوله‌های شهر

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای اسلامی شهر آمل مشروط شدن سهم کتابخانه‌ها در آمل و چاله‌چوله‌های شهر از مهم‌ترین عنوان‌های جلسه این شورا بود.

از مشروط شدن سهم کتابخانه‌ها در آمل تا چاله‌چوله‌های شهر
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، جلسه شورای اسلامی شهر آمل پنجشنبه شب شب طبق روال هر هفته در این شورا تشکیل شد و پس از وقفه‌ای دو هفته‌ای خبرنگاران بار دیگر در این شورا حاضر شدند.
رئیس شورای اسلامی شهر آمل در سخنانی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته این نهاد به همراه دستگاه‌های دیگر تجلیل از ورزشکاران را انجام داده است، اظهار داشت: هدیه‌ای برای قاسم رضایی و محسن‌ حاجی‌پور از سوی شورا و شهرداری اهدا شد.
علی قاسمی با اعلام اینکه شورای شهر تجلیل جانانه‌ای از این دو ورزشکار غیور آملی داشته است، از اهدای دو قطعه زمین 206 متری در محله پایین‌بازار آمل به این دو ورزشکار خبر داد و گفت: برای دو نخبه علمی آملی که رتبه‌های خوبی در کنکور و المپیاد جهانی به دست آورده‌اند نیز همین جایزه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای توسط شهرداری آمل تصریح کرد: پروژه‌های خوبی در سطح شهر در حال اجرا است و امیدواریم به‌زودی بلوار سردار طبرسی نیز کلید بخورد و بتوانیم با تمام توان وارد این پروژه شویم.
قاسمی با بیان اینکه همان گونه که وعده کرده بودیم امیدواریم بتوانیم دو جشن افتتاح بزرگ دیگر را نیز تا پایان دوره شورا داشته باشیم، گفت: شهرداری و شورا در این زمینه نیازمند همیاری شهروندان است.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه‌ها هر گره‌ای وجود دارد باید به سرعت رفع شود، بیان داشت: درباره بلوار شهید طبرسی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا دو ماه آینده موضوع مالکیت زمین‌های پروژه‌ به اتمام برسد.
 
* کسی فکری برای چاله‌های چوله‌های شهر بکند
عضو شورای اسلامی شهر آمل نیز با اشاره اجرای پشت سر هم پروژه‌های بزرگ در شهر فرصت را برای انجام کارهای دیگر باقی نمی‌گذارد، یادآور شد: اجرای کارهای بزرگ موجب می‌شود نتوان فرصت و اعتبار کافی برای اجرای پروژه‌های کوچک‌تر و مورد نیاز مردم در شهر داشت.
محمدحسن روحی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت آسفالت معابر در آمل مناسب نیست، افزود: آسفالت کوچه‌ها مشکلات زیادی دارد و مردم در این زمینه گلایه زیادی دارند.
وی با اعلام اینکه چاله چوله‌هایی که در این کوچه‌ها هست زندگی را برای مردم سخت کرده است، گفت: باید فکری به حال این کوچه‌ها شود.
روحی با انتقاد از اینکه چرا هیچ قدمی برای این کوچه‌ها در شهر برداشت نمی‌شود، عنوان کرد: باید به این وضعیت نیز در شهر رسیدگی شود.
 
* مردم از گوشزد کردن سد معبر خسته شده‌اند
عضو شورای شهر آمل نیز با بیان اینکه سد معبر در حال حاضر در تمام کوچه‌ها و محلات شهر وجود دارد، یادآور شد: بسیاری اشغال 4 تا 5 متر در داخل کوچه نفوذ کرده‌اند.
سید محمد پژومان با اعلام اینکه عمده این مشکل در خیابان امام رضا(ع) از مسجد امام رضا(ع) تا کوچه الیاسی است، تصریح کرد: در این قسمت چون پیاده‌رو نداریم امنیت جانی نیز برای دانش‌آموزان وجود ندارد.
پژومان با تاکید بر اینکه مقابله با سد معبر باید از این خیابان آغاز شود، ابراز داشت: وضعیتی که سد معبر در شهر ایجاد کرده موجب معضلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و مشکل رفت‌وآمد و ترافیک شهر نیز بخشی ناشی از این معضل است.
روحی عضو دیگر شورای شهر نیز با انتقاد از وضعیت سد معبر در شهر یادآور شد: این افراد به هر طریقی موانعی که برای سد معبر ایجاد می‌شود را از بین می‌برند و به آن توجهی ندارند.
وی با تاکید بر اینکه این چه وضعی است که در شهر ایجاد شده، گفت: با این وضعیت رفت‌وآمد برای زن و بچه مردم بسیار مشکل شده است.
روحی از رسانه‌ها نیز خواست درباره مسائل و مشکلات شهری نیز اطلاع‌رسانی کنند تا این مشکلات رفع شود.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر پیاده‌روهای شهر پر از ماشین‌ است، بیان داشت: دیگر جایی برای رفت‌وآمد مردم باقی نمانده و مردم از خیابان‌ها عبور می‌کنند.
روحی افزود: اینقدر مردم در این زمینه گوشزد کرده‌اند که دیگر خسته شده‌اند و این موضوع را رها کرده و دیگر توجهی به آن ندارند.
 
* معابر دکان دوم مغازه‌داران شده است
رئیس شورای اسلامی شهر آمل در برابر انتقاد دو عضو شورای شهر از وضعیت سد معبر در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر اضافه کرد: این وضعیت نیز در شهر مشکل‌زا شده است.
قاسمی با بیان اینکه مغازه‌داران، معابر و کوچه‌ها را دکان دوم خود تبدیل کرده‌اند، متذکر شد: این مشکلی است که وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه باید در جلسه‌ای اختصاصی به موضوع سد معبر رسیدگی کنیم، گفت: باید عوامل دخیل در این موضوع در شورا حاضر شوند و در این زمینه پاسخگو باشند.
 
* پرداخت نیم درصد کتابخانه در آمل مشروط شد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آمل نیز در گزارشی از این کمیسیون با اشاره به اینکه آمل در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها در کشور رتبه نخست را کسب کرده، از شیوه پرداخت فعلی این اعتبارات انتقاد کرد و افزود: بی‌جهت نیست که در این زمینه اول شده‌ایم چون بدون اینکه برنامه‌ بخواهیم و حسابی بکنیم این پول را واریز کرده‌ایم.
قاسم حامدی با تاکید بر اینکه نباید بدون هماهنگی و برنامه این اعتبار واریز شود، ادامه داد: در شهرهایی مانند مشهد این اعتبارات که چشمگیر نیز هست تنها در صورت ارائه برنامه از سوی نهاد کتابخانه‌ها ارائه می‌شود نه اینکه این پول را بدهیم آخر هم ندانیم قرار است چه بشود.
وی تصریح کرد: چرا باید 200 میلیون تومان به نهاد کتابخانه‌ها بدهیم، اما این مراکز در شهر حتی دو پاکت سیمان برای ساماندهی محوطه خود نداشته و بسیاری از جزییاتی این چنینی رها شده باقی مانده باشد.
حامدی خاطرنشان کرد: این اعتبار تنها باید با ارائه برنامه از سوی کتابخانه‌ها پرداخت شود.
این مسئول همچنین با اشاره به اینکه مسئولان روابط عمومی شورا، شهرداری و سازمان‌های وابسته باید برنامه‌های خود در زمینه فرهنگی و دینی تا پایان سال را ارائه دهند، اضافه کرد: باید دید چرا در برخی مواقع در زمان اعیاد دینی و مذهبی شهر رنگ و بویی از این مناسبت‌ها ندارد.
حامدی ابراز داشت: در این زمینه نیاز به هزینه‌کردن زیاد نیست و تنها باید مدیریت کرد.
 
* تکلیف نیروهای شرکتی مشخص شود
عضو شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه از دو سال پیش درخواست کردیم که وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی در شهرداری و شورا مشخص شود، گفت: باید ترتیبی برای تغییر وضعیت این نیروها ایجاد شود.
سیدمحمد پژومان با بیان اینکه بسیاری از افراد که در این اواخر وارد شهرداری شدند به صورت رسمی درآمده‌اند، افزود: ما نمی‌گوییم این حق آنان نیست، اما باید این حق برای همه در نظر گرفته شود.
وی با اعلام اینکه کارمندی در شورا وجود دارد که 12 سال است به صورت شرکتی کار می‌کند، یادآور شد: افرادی اینچنینی که از 5 تا 10 سال هست به صورت شرکتی در حال فعالیت هستند باید دچار تغییر وضعیت شوند.
پژومان با تاکید بر اینکه وضعیت شغلی آنها تنها نگرانی آنان است، عنوان کرد: اگر فکری به حال این قشر نکنیم ظلم بزرگی کرده‌ایم.
 
* برخی پست‌ها بلاتصدی است برخی دیگر از نیرو اشباع شده
عضو دیگر شورای شهر آمل نیز با اشاره به وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی شورا و شهرداری گفت: در برخی پست‌ها متصدی وجود ندارد اما در برخی دیگر 10 نفر مشغول کار هستند.
عماد حسینی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود چرا نیروهایی که قریب به پنج سال است در این مجموعه حضور دارند، اما هنوز تغییری در وضعیت آنها ایجاد نشده، متذکر شد: اگر مجموعه به این‌ها نیاز ندارد چرا در این چند سال آنها را نگه داشته است و اگر نیاز دارد چرا به صورت رسمی آنها را به کار نمی‌گیرد.
وی در پایان اذعان داشت: باید یک مدت زمانی براساس سوابق کاری این افراد تعیین شده و وضعیت شغلی این افراد تغییر کند.
انتهای ‌پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول