اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخالفت با حضور تیم کشتی در لیگ برتر با نام شهرداری همدان؛

این بار شورای شهر همدان آفت کشتی شد

خبرگزاری فارس: کشتی استان هم که در این روزها تازه با حمایت رئیس فدراسیون کشتی از جنگ مدیریتی خود خارج شده بود به دنبال حرکتی برای به جریان درآوردن کشتی استان است که این بار شورای همدان آفت کشتی استان شد.

این بار شورای شهر همدان آفت کشتی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان نهادهای مردمی از دیرباز به عنوان تشکل‌هایی محسوب می‌شوند که دغدغه اصلی آنها مطالبات و تقاضای مردمی بود که آنها را به عنوان معتمد یا نماینده‌های خود در راس امور قرار دهند.
اما گاه برخی از این نهادهای مردمی بر اساس برخی تنگ نظری‌ها خود معضلی می‌شوند که به مشکلات مجموعه تابع اضافه شدند.
شورای شهر یکی از آن نهادهای مردمی بود که در سال 76 به روی کار آمد. در دوره نخست با وجود نبود تجربه، افراد معتمد که سال‌ها مردم آنها را به درستکاری می‌شناختند، انتخاب شدند و شاید بتوان گفت شورای اول از دوم و دوم از سوم عملکرد بهتری داشتند.
وظایف شورایی که قدرتمند و متعهد باشند بسیار سنگین است اما در شوراهایی که وابستگی سیاسی به بدنه دولت دارند و سیاسی کاری را دستور کار خود برای احراز پست‌های آینده دارند عضو شورا بودن کاری تفننی و ابزاری برای گرفتن ژست‌های سیاسی است.
شورای شهر همدان (کلانشهر همدان!) هم از این قاعده مستثنی نیست و بارها دیده‌ایم که با بودن هزاران مشکل در امور شهری اما برای مصلحت‌اندیشی و برای حفظ جایگاه سیاسی چشم بر روی بسیاری از مشکلات شهری بسته‌اند.
عملکرد شورا و شهرداری همدان را اگر در طول این چند سال مرور کنیم در بعضی موارد که تاثیر‌گذار نبودند حتی در مواقعی به عنوان ترمز حرکت مدیریت شهری نقش خود را به نحوی اساسی ایفا کرده‌اند.
چند روز پیش خبری مبنی بر حضور تیم کشتی همدان در لیگ برتر با نام شهرداری همدان دل ما را به تغییر رویه شورا و شهرداری و نگاه مثبت آنها به ورزش تغییر داد اما 24 ساعت از این خبر نگذشته بود که شورا در یک نشست یک‌طرفه و بدون پذیرفتن مدیرکل تربیت‌بدنی و رئیس هیئت کشتی در صحن شورا با حضور تیم کشتی در لیگ برتر با نام شهرداری همدان مخالفت کرد و آب پاکی را روی دست همه عاشقان کشتی ریخت.
البته اگر رای شورا  مثبت بود قابل توجه بود و اینکه شورا با یکی دیگر از رخدادهای مهم فرهنگی ورزشی مخالف و بی‌تفاوت است، برای مردم همدان امری عادی است.
اگر شورای کلانشهری مانند همدان را با اصفهان مقایسه کنیم، می‌بینیم که حساسیت در پروژه‌های فرهنگی شورای شهر اصفهان نسبت به همدان از چه تفاوت‌های قابل توجهی برخوردار است و یا اینکه اگر شورای شهر پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین را با شورای شهر شهری مانند ساری قیاس کنیم می‌بینیم هزینه میلیاردی شورا و شهرداری برای جوانان استان چه شور و نشاطی را برای استان مازندران به ارمغان آورده است.
شهرداری ساری با هزینه مسابقات کشوری برگزاری جام موحد و حبیبی چه سهمی در ورزش استان مازندران دارد و در عوض شورا و شهرداری همدان از پیام تبریکی بر قهرمانان این استان سرباز می‌زند.
حتی شورای شهر ملایر با آغوش باز از این درخواست حمایت کرد اما شورای شهر همدان اسیر کج‌سلیقگی‌های اعضایش برای ترویج و نشاط اجتماعی شهر می‌شود.
شورا و شهرداری با این اقدام نشان دادند که وسعت دید آنها به اندازه شهرهای کوچک هم نیست و این رویه امروز دامن ورزش کشتی را گرفت.
کشتی استان هم که در این روزها تازه با حمایت رئیس فدراسیون کشتی از جنگ مدیریتی خود خارج شده بود به دنبال حرکتی برای به جریان درآوردن کشتی استان است که این بار شورای همدان آفت کشتی استان شد و هیئت کشتی استان در شوک این تصمیم تنها افسوس می‌خورد.
پسندیده است هیئت کشتی استان تلاش خود را برای جذب حامی دلسوز و متعصب استان ادامه دهد و با توجه به اعلام آمادگی شورا و شهردار نهاوند این درخواست را مورد ارزیابی قرار داده و نگذارد این امتیاز همچون پاس از کف استان بپرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول