اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نویسنده تئاتر:

نویسنده خوب برای داستان‌های ایرانی نداریم

خبرگزاری فارس: یکی از نویسندگان تئاتر گفت: متأسفانه نویسنده خوب کودک برای تبدیل داستان‌های غنی و ارزشمند ایرانی به متن‌های ساده و کودکانه وجود ندارد.

نویسنده خوب برای داستان‌های ایرانی نداریم
مجتبی مهدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به حساسیت کار برای کودک و نوجوان، به کارگیری متون قوی برای فعالیت در این زمینه را از ضروریات دانست و اظهار کرد: در این میان می‌توان علاوه بر استفاده از متون ارزشمند کهن و آشناسازی کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایران، از متون دینی و اعتقادی برای انتقال آموزه‌های دین استفاده کرد که بسیار اثرگذار است.
وی افزود: توجه به ترجمه متون خوب خارجی و کارهای قوی کودک و نوجوان در دنیا از دیگر موضوعاتی است که می‌توان از آن بهره کافی و وافی را برد.
نویسنده داستان نمایش" این همه غول" ادامه داد: البته باید این نکته نیز مورد توجه قرار گیرد که از متون خوب و داستان‌های غنی و ارزشمند ایرانی بهره‌مند هستیم ولی متأسفانه نویسنده خوب کودک برای تبدیل این داستان‌ها به متن‌های ساده و کودکانه وجود ندارد.
وی ابراز کرد: کمبود نویسنده قوی و کاردان در عرصه فعالیت برای کودک و نوجوان موجب شده تا دچار کمبود متن شویم که باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی لازم از سوی مسئولان امر صورت پذیرد.
مهدی گفت: به نظر می‌رسد باید ایجاد دانشگاهی در زمینه تربیت نویسنده کودک و تحویل متخصص در این عرصه به جامعه را شاهد باشیم چرا که ورود در این زمینه باید تخصصی و به صورت کارشناسی باشد.
وی در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در کشور و اهمیتی که به این بخش در طول سال‌های اخیر داده می‌شود، گفت: رقابت موجود در این جشنواره در ارتقای وضعیت موجود و تلاش برای ارائه کارهای قوی تأثیر بسزایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از تاریخ 15 تا 20 آبان در همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول