اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی‌:

تولید متون نمایشی پرمحتوا موجب بالندگی تئاتر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی گفت: تولید متون نمایشی پرمحتوا و فاخر و مبتنی بر نیازهای جامعه و مخاطبان موجب بالندگی تئاتر استان می شود.

تولید متون نمایشی پرمحتوا موجب بالندگی تئاتر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی،‌ علی داننده در آیین اختتامیه بیست و سومین تئاتر استانی و معرفی نفرات برتر مسابقه نمایشنامه نویسی با تاکید بر لزوم تولید متون نمایشی بومی اظهار کرد: تولید متون نمایشی منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی،‌ تقویت ارزشهای دینی، ‌ملی و دفاع مقدس و تقویت روحیه خودباوری،‌ ابتکار و خلاقیت در میان جوانان باید سرلوحه هنرمندان و نویسندگان عرصه نمایش باشد.
وی افزود: متونی که برخاسته از اندیشه ها،‌تجارب و دستاوردهای مردم بوده و پاسخگوی نیازهای اجتماعی و اعتقادی آنان باشد، موجب ارتقای فکری مخاطب و محتوای تئاتر می‌شود.
داننده با تاکید بر اینکه کارگردانان در انتخاب متون نمایشی دقت بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: انتخاب متن مهم‌ترین گام در عرصه نمایش است چراکه سایر عوامل را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
وی افزود: مسابقه نمایشنامه‌نویسی از کتاب «دا» نوشته اعظم حسینی و لشکر خوبان نوشته معصومه سپهری با هدف اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و فرهنگ ایثار و مقاومت هم در بخش ملی و هم بخش منطقه ای و در جهت استفاده از ابزار هنر برای رساندن پیام طلیعه داران وادی نور برگزار شد.
داننده شناسایی و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و ترویج و توسعه فرهنگ و هنر متعهد و رسالت‌مدار را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد و گفت: تئاتر زیرساخت سایر هنرها و علی‌الخصوص هنر سینما محسوب می‌شود و اداره کل ارشاد استان نیز در همین راستا و به منظور زمینه‌سازی و تولید و تقویت آثار هنری ماندگار و جدید در حد توان از هنرمندان، نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان حمایت می‌کند.
وی با اشاره به رسالت هنرمندان متعهد در ارایه مفاهیم دینی و ارزشی به جامعه گفت: حضور جدی،‌ همراهی و همفکری هنرمندان و دست‌اندرکاران عرصه نمایش و تقویت و تولید آثار بومی موجب تولید آثاری فاخر در این حوزه گردیده و این سخن را که آذربایجان نمادی تاثیرگذار در تاریخ ایران اسلامی است را عینیت خواهد بخشید.
وی همچنین از چاپ آثار برتر مسابقه نمایشنامه‌نویسی در قالب مجموعه ای خبر داد.
داننده کمیت و کیفیت اجراهای عمومی نمایش در شش ماهه نخست سال 90 را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: رونق تئاتر نیازمند آسیب‌شناسی و مخاطب‌شناسی در این حوزه است.
بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی با معرفی نفرات برتر در تبریز به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول