اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر خواستار شد؛

معرفت افزایی معاونت فرهنگی در ارتباط با بیداری اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: معاونت فرهنگی در ارتباط با انتقال اطلاعات بیداری اسلامی به دانشجویان و اعضا هیئت علمی در قالب طرح‌های معرفت افزایی اقدام کند.

معرفت افزایی معاونت فرهنگی در ارتباط با بیداری اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن تاجیک چهارشنبه شب در نشست فرهنگی هیئت رئیسه دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به ایجاد معاونت فرهنگی در دانشگاه و برنامه‌های فرهنگی آتی این معاونت اظهار داشت: با ایجاد این معاونت برنامه‌های فرهنگی در تعداد و کیفیت بهبود می‌یابد و موجب ایجاد تحول در این زمینه می‌شود.
تاجیک همچنین با تبیین موقعیت اعضا هیئت علمی در تربیت نسل جوان و همچنین ایجاد بصیرت در جامعه افزود: باید با افزایش اطلاعات و آگاهی‌ها بتوانیم بصیرت خود را افزایش داده تا خدای نکرده از دیگر آحاد مردم جامعه عقب نمانیم.
رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به وضعیت بیداری اسلامی و همچنین مشکلات کشورهای غربی خواستار فعالیت معاونت فرهنگی در ارتباط با انتقال این اطلاعات به دانشجویان و اعضا هیئت علمی در قالب طرح‌های معرفت افزایی شد.
تاجیک به بحث مطرح شده به عنوان تفکیک جنسیتی اشاره و عنوان کرد: اصلا بحث تفکیک جنسیتی مطرح نیست و بارها هم عنوان شده که این یک واژه‌ای است که از سوی دشمنان مطرح شده است.
وی ادامه داد: البته قانون تصریح دارد که اگر امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجزا وجود دارد باید کلاس‌ها مجزا برگزار شود و معاونت آموزشی، روسای دانشکده‌ها و مسئولان گروه‌های آموزشی باید بر اجرای این قانون نظارت کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم  بر ایجاد فضای نقد در محیط علمی و به صورت منطقی تاکید کرد.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز در سخنانی ضمن برشمردن موارد مهم سیاسی پیش آمده در سطح دنیا حرکت‌های مردمی پیش آمده را متاثر از انقلاب اسلامی و شخصیت بی‌نظیر و رهبری بی‌بدیل حضرت امام خمینی (ره) دانسته و سپس با اشاره به برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در ماه رمضان گذشته، اظهار داشت: با توجه به استقبال اساتید از این طرح و اینکه برخی اساتید نتوانستند در ماه رمضان در طرح ضیافت شرکت کنند در نظر است که در فاصله میان دو ترم برای این عده از اعضا هیئت علمی برنامه گذاشته شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خلیج فارس نیز طی سخنانی به برنامه‌ها و اهداف این معاونت در برگزاری چنین نشست‌هایی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری چنین نشست‌هایی برقراری الفت هر چه بیشتر میان اعضاء هیئت علمی است که در قالب طرح‌هایی چون طرح ضیافت اندیشه اساتید نیز دنبال شده است.
شیرازی همچنین عنوان کرد: معاونت فرهنگی کار فرهنگی می‌کند و نه کار سیاسی و در این راستا تلاش می‌کنیم فضای فرهنگی را از فضای امنیتی دور نگه داریم.
 وی افزود: ما آمادگی داریم در زمینه امور فرهنگی از همکاری تمام اساتید استفاده کنیم و در این راستا هیئت مذهبی اساتید نیز یکی از برنامه‌های ماست.
معاون فرهنگی دانشگاه خلیج فارس گفت: برنامه آتی این معاونت نشست دیگری است که خانواده‌های اساتید نیز در آن شرکت دارند.
در این برنامه همچنین با نظر شرکت کنندگان مقرر شد که هیئت مذهبی اساتید دانشگاه خلیج فارس برای ایجاد قالب مناسب فرهنگی تشکیل شود و در همین زمینه افراد شرکت کننده به عنوان مجمع عمومی اسم نویسی کرده تا از میان این افراد، شورای مرکزی این هیئت مذهبی بنام « هیئت مذهبی انصارالرضا(ع) » انتخاب و آغاز به فعالیت کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول