اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با اجرای طرح ملی استقرار گروه‌های تئاتر صورت می‌گیرد،

گروه‌های تئاتر با اخذ پروانه کمک هزینه دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور از اجرای طرح ملی استقرار گروه‌های تئاتر خبر داد و گفت: این طرح برای رسیدن به انسجام و صدور پروانه موقت در تمام استان‌ها اجرایی می‌شود و براساس آن بخشی از گروه‌ها کمک هزینه تشکل خود را دریافت کرده‌اند.

گروه‌های تئاتر با اخذ پروانه کمک هزینه دریافت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمدعلی دشت‌گلی در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ماندگاری تئاتر و تاثیرگذاری آن مرهون پیوند میان تئاتر و مخاطب است و این امر زمانی محقق می شود که متون نمایشی برگرفته از آداب و رسوم و ارزش‌های هر منطقه باشد.
وی با اشاره به اینکه تبریز در عرصه تئاتر همواره جریان ساز بوده است، افزود: با اندک تاملی در پیشینه غنی فرهنگی و هنری این مرز و بوم می‌توان گفت تبریز در تمام عرصه‌ها نخستین بوده و بر همین اساس نمایشنامه نویسان این منطقه نباید وامدار نمایش‌های دیگر نقاط کشور باشند.
دشت‌گلی افزود: با توجه به ظرفیت غنی و هنرمندان نام‌آوری که از آذربایجان‌شرقی ظهور کرده‌اند، تبریز می‌تواند به عنوان پایتخت تئاتر کشور مطرح شود.
رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور از توجه ویژه این مرکز و معاونت هنری وزارت ارشاد به تئاتر شهرستان‌ها خبر داد و گفت: تمام تلاش این مرکز و معاونت هنری وزارت ارشاد توجه و اهمیت دادن به تئاتر شهرستان‌ها است.
وی همچنین از اجرای طرح ملی استقرار گروه‌های تئاتر خبر داد و تاکید کرد: این طرح برای رسیدن به انسجام و صدور پروانه موقت در تمام استان‌ها اجرایی می‌شود و براساس آن بخشی از گروه‌ها کمک هزینه تشکل خود را دریافت کرده‌اند.
دشت‌‌گلی با بیان اینکه دیگر گروه‌های نمایشی نیز تا پانزدهم آبان ماه جاری فرصت ارائه مدارک و طرح‌های خود به این مرکز را دارند، افزود: در دستورالعمل جدید گروه‌های نمایشی ساماندهی می‌‌شوند.
بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول