اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان در پیامی به جشنواره تئاتر کودک:

هنر نمایش باید بیانگر بهترین تعابیر کمال انسان باشد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان طی پیام ارسالی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: هنر نمایش باید بیانگر بهترین و زیباترین تعابیر و تعاریف در راستای کمال و حقیقت‌جویی و شایستگی انسان باشد.

هنر نمایش باید بیانگر بهترین تعابیر کمال انسان باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، کرم‌رضا پیریایی استاندار همدان به هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پیام ارسال کرد.
وی در این پیام اظهار داشت: به نام خداوند دوستدار کودکان و نوجوانان، استان همدان که از نگاه داهیانه رئیس جمهور محمود احمدی‌نژاد در دیدار اخیر با مردم سختکوش شهر آرمیده بر دامنه الوند سرافراز، خاستگاه اصلی فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران زمین و سرزمینی که اساس تمدن ملت ایران از آنجا آغاز و سپس به سرتاسر ایران و جهان منتشر شده است، خوانده شد، افتخار دارد از پانزدهم تا بیستم آبان ماه میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان باشد. همدان سرزمینی است که ولی امر مسلمین جهان لقب "دارالمجاهدین" را برازنده آن می‌داند و منتخب محبوب ملت سرافراز ایران آن را مرکز فرهنگ و تمدن انسانی مبتنی بر عدالت، توحید و ارزش‌های الهی که موجب عزت، شکوفایی و کمال جامعه انسانی شده است، تعریف می‌کند.
پیریایی ادامه داد: واضح است میزبانی جشنواره‌ها و همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری در سرزمینی که بخشی مهم از سرزمین اصلی فرهنگ و هنر است، تفاوت‌هایی با سایر نقاط دارد و این تفاوت‌ها در تعهد به هنر آرمانی و فاخر و هنری که بر پیمان الست تاکید دارد، مشخص می‌شود.
بر این اساس لازم است بر دیدگاه مقام معظم رهبری در این زمینه تأکید شود که فرموده‌اند «تئاتر در جمهورى اسلامى، اصالت و والایى خود را در بیان دردها و بازگویى قصه‏ مظلومیت‏بشریت در بند درمى‏یابد». صحنه‏ این نمایش عظیم به وسعت زیستگاه مستضعفان خاک است و هنر بازیگرانش ستیز با ظلم، فریاد در برابر ظالم و حمایت از مظلوم و تکنیک آن ایثار جان در راه آرمان و نتیجه‏اش پیروزى خون بر شمشیر است.
وی افزود: حال رسیدن به این تعریف در تئاتر کودکان و نوجوانان که آینده ایران و جهان در دست آنها خواهد بود، وظیفه‌ای است که از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان انتظار می‌رود. انتظاری که پیش از این از هنرمندان عرصه نمایش توسط رئیس جمهور به این شکل مطرح شده بود که هنر نمایش باید بیانگر بهترین و زیباترین تعابیر و تعاریف در راستای کمال و حقیقت‌جویی و شایستگی انسان باشد. بر اصحاب و اولیای تئاتر است که با رویکردی جدی و ارزشی و بهره‌گیری از فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) و با تکیه بر فضائل انسانی و بر دایره اخلاق‌گرایی جان تازه‌ای به صحنه تئاتر ایران ارزانی دارند.
استاندار همدان ادامه داد: اینجانب فرصت جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را غنیمت شمرده و از تمام هنرمندان این عرصه که با ایثار جان در راه آرمان، پیروزی نهایی خون بر شمشیر را با هنر فاخر خود متعهدانه در نمایشی جهانی به اجرا می‌گذارند، تقدیر و تشکر می‌کنم. با آرزوی روزهایی پر از خاطره و به یاد ماندنی برای میهمانان گرامی در همدان و آرزوی آینده‌ای پر از امید و روشن برای کودکان و نوجوانان جهان در محیط خانواده، این محیط استحکام بخش جوامع بشری، توفیق و سلامتی همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.
یادآوری می‌شود هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 15 تا 20 آبان در همدان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول