اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار خراسان رضوی:

سمن‌ها پل ارتباطی موثر میان مردم و مسئولان هستند

خبرگزاری فارس: مشاور اجتماعی استاندار خراسان رضوی، سازمان‌های مردم‌نهاد را پل ارتباطی بسیار موثر میان مردم و مسئولان دانست و گفت: این مردم هستند که می‌توانند دغدغه‌های جامعه را شناسایی و از طریق یک کار تشکلی جمع‌بندی و دسته‌بندی کنند.

سمن‌ها پل ارتباطی موثر میان مردم و مسئولان هستند
امیرالله شمقدری در حاشیه برگزاری جشنواره سراج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در هر امری که کار را به مردم واگذار کرده ایم، مسائل هم بهتر شناسایی و هم سریع‌تر و دقیق‌تر حل شده است از این رو ایجاد و گسترش سمن‌ها که از ضروریات جامعه امروز به شمار می‌رود، دولت باید تمام همت خود را در حمایت از سمن‌ها مصروف دارد.
کارشناس ارشد اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه بر لزوم تخصصی‌شدن فعالیت سمن‌ها تأکید کرد و گفت: امروزه جهان به سمت تخصصی‌شدن امور پیش می‌رود، اگر بخواهیم درمان و آسیب‌شناسی‌ ما از مسائل دقیق‌تر باشد باید به صورت تخصصی عمل کنیم تا مشکلات بهتر پیگیری و برطرف شود.
شمقدری با اشاره به رویکرد تخصصی نمایشگاه توانمندی‌‌های سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: در این نمایشگاه بسیار با ارزش و پرمحتوا، جلوه‌های تخصصی‌شدن را شاهد هستیم.
وی در زمینه راهبردهای استانداری برای توسعه بیش از پیش سمن‌ها خاطرنشان کرد: از اقدامات ضروری در این زمینه، این است که سمن‌ها هر از گاهی نشست هم‌اندیشی با هم داشته و تجارب موفق خود را مبادله کنند که بهترین جایگاه برگزاری این نشست‌ها، دستگاه‌های دولتی و استانداری است.
شمقدری افزود: این نمایشگاه فرصتی برای این است که تشکل ها توانمندی‌های خود را به یکدیگر و جامعه معرفی کنند و از این طریق با ایجاد یک هم‌افزایی، در راستای نیازهای جامعه هم‌پوشانی داشته و در عصر پیشرفت تکنولوژی از شتاب لازم برخوردار باشند.
کارشناس ارشد اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مورد برگزاری جشنواره سراج در سطح ملی یادآور شد: خراسان همیشه تجارب موفقی داشته که بعدها در سطح ملی مطرح شده است، در چنین جشنواره‌های استانی، باید برترین‌ها شناسایی شده و در مرحله بعد با حضور در سطح ملی، تجربیات خود را در اختیار سازمان‌های مردم نهاد در اقصی نقاط کشور قرار دهند.
وی گفت: تسریع روند خصوصی‌سازی، از یک سو سرعت حل مسائل را بیشتر و از سوی دیگر نظارت و ارزیابی بخش دولتی را تقویت می‌‌کند بنابراین گسترش سمن‌ها هم برای دولت و هم سمن‌‌ها مفید و عامل رشد محسوب می‌شود و امید است با حمایت همه‌جانبه مسئولان این حرکت‌ها استمرار یابد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول