اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور فرهنگی ارشاد اسلامی کردستان:

تشکیل سازمان‌های مردم نهاد فرهنگی جوانان الزامی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کمک به تشکیل سازمان‌های مردم نهاد فرهنگی برای جوانان، از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح بخش‌های استان است.

تشکیل سازمان‌های مردم نهاد فرهنگی جوانان الزامی است
سامان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در بخش فرهنگ عمومی و برنامه‌های فرهنگی برای جوانان، باید سازمان‌های مردم نهاد با توجه به گرایش‌ها و علاقه جوانان در سطح بخش‌های استان راه‌اندازی شوند تا آنها بتوانند استعدادهای نهفته خود را در این تشکل‌ها شکوفا کنند.
رئیس اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در این رابطه اگر چه یک سری قوانین وجود دارد، اما این قوانین کافی نیست و نواقصی دارد که باید مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان قرار بگیرد.
احمدی با اشاره به رشد بودجه فرهنگی در دو سال اخیر به میمنت سفر مقام معظم رهبری و هیئت دولت در استان، اظهار داشت: اگر ما بخش فرهنگ جامعه را تقویت کنیم، سایر بخش‌ها نیز تقویت خواهد شد.
وی عنوان کرد: اگر جامعه ما به مدیران متعهد و کارآمد برای آینده نیاز دارد و اگر جامعه ما با مشکلاتی چون جنگ نرم فرهنگی و کمبود آثار فاخر تولیدی مواجه است، باید به مسائل فرهنگی در جامعه بیش از این توجه کنیم.
مشاور برنامه‌ریزی و امور اجرایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مقابله با تهاجم فرهنگی را از اولویت‌های کاری فرهنگ و ارشاد اسلامی در فعالیت‌های فرهنگی، هنری استان برشمرد و گفت: فرهنگ حکومتی که با نظام دینی و جامعه اسلامی اداره می‌شود، باید متأثر از فرهنگ اسلامی باشد.
وی تاکید کرد: نسل جوان ما باید با فرهنگ ملی کشور خودمان تربیت شود تا در مقابل تهاجم فرهنگی مصون بماند.
احمدی با اشاره به اینکه باید با نمادهای فرهنگ غربی به صورت علمی و منطقی مقابله شود، افزود: مسئولان ما در خصوص تهاجم فرهنگی گاهی توجه و گاهی غفلت کرده‌اند.
وی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبلور این نکته که باید در این رابطه راهکارهای علمی و شیوه‌های صحیح و بدور از افراط و تفریط را در قالب طرح ارائه دهد، به طراحی برنامه‌های فرهنگی، هنری در سال جهاد اقتصادی پرداخته است.
وی ادامه داد: فرهنگ دینی از مسائلی است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار بگیرد و در این خصوص بسنده نمودن به کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد که ماموریت و رسالت خاصی را دارند، کافی نبوده و بخش‌های استان نیازمند ایجاد سازمان‌های مردم نهادی برای حراست از هویت رفتاری منطقه به عنوان بخشی از هویت ملی فرهنگی است.
سرپرست اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل ارشاد اسلامی کردستان در ادامه خطاب به عده‌ای از هنرمند نماها که در استان به حیف و میل بیت‌المال اقدام می‌ورزند، گفت: اینکه این اشخاص تاب و تحمل موفقیت‌های فرهنگی ملت ایران را چه در کسوت دولت و چه بخش خصوصی ندارند، به خاطر تهدیدی است که متوجه امیال فردی آنان می شود.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: مردم فرهنگ‌پرور کردستان همواره قدردان خدمتگزاران واقعی چه در سطح استان و چه در سطح ملی بوده و هستند و صدور یک بیانیه توسط جمعی از این مردم فهیم در تمجید از شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی توجه به عزت و افتخاری است که ملت ایران اسلامی در لبیک‌گویی به یک حرکت زیربنایی فرهنگی داشته و دارند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول