اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان خبر داد:

فعالیت 160 سازمان مردم نهاد شناسنامه‌دار در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: 160 سازمان مردم نهاد شناسنامه‌دار در استان همدان وجود دارد.

فعالیت 160 سازمان مردم نهاد شناسنامه‌دار در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان احمد رستنده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان همدان مراکز متعددی داریم که برای مراکز مردم نهاد و در راستای وظایف قانونی سازمان مجوز صادر می‌کنند.
وی افزود: در سال 84 مصوبه هیئت وزیران، کار ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد را در سه بخش ملی، استانی و شهرستانی تدوین کرد و هم‌اکنون در استان 160 سازمان مردم نهاد دارای شناسنامه فعالیت می‌کنند.
 مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: همایش سازمان‌های مردم نهاد به مظور شناسایی تشکل‌ها، ظرفیت و توان، و دسته‌بندی آنها در حوزه‌های مختلف است که در صورت شناسایی مناسب ظرفیت‌ها می‌توانیم کمک شایانی به تشکل‌های مردم نهاد کنیم و این در حالی است که اگر در طرح‌ها از ظرفیت‌های مردمی استفاده نشود عملکرد موفقی را به همراه نخواهد داشت.
وی یکی از اقدامات مهم همایش سازمان‌های مردم‌نهاد را بحث طرح تحول اجتماعی کشور عنوان و بیان داشت: طرح تحول اقتصادی که در هم اکنون در حال اجراست، طرح تحول فرهنگی درشورای انقلاب فرهنگی است و سند مربوط به آن اعلام شده و طرح علمی نیز با تصویب نقشه جامع علمی در حال بررسی است اما طرح تحول اجتماعی به عنوان جامع‌ترین طرح مورد نظر نخستین بار است که در کشور اتفاق می‌افتد.
رستنده ادامه داد: به دنبال تصویب طرح تحول اجتماعی کالبدشکافی دقیقی از مسائل اجتماعی کشور رخ داد که دو سال به طول انجامید و در هفت محور شکل گرفت.
وی تصریح کرد: همایش سازمان‌های مردم‌نهاد در اوایل نیمه دوم شهریورماه به مدت یک روز برگزار شده و در این همایش بیشتر به مباحث فرهنگی و اجتماعی پرداخته می‌شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اذعان داشت: سیستم تحول اجتماعی بدون حضور مردم نمی‌تواند اثرگذار باشد چرا که یکی از راهبردهای اصلی ما کاهش آسیب های اجتماعی است که در سه قالب کاهش طلاق، خودکشی و اعتیاد فعالیت می‌کند.
 وی گفت: در این راستا بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد نیز در حال فعالیت هستند چرا که امروز  بحث آسیب‌های اجتماعی خیلی فراتر از چیزی است که به صورت سنتی به آن می‌پردازیم و شاهدیم که فرزندانمان در زیر سقف خانه‌هایمان در حال منحرف شدن هستند.
رستنده در پایان ابراز داشت: اجرای همایش و ستاد برگزاری آن توسط سازمان‌های مردم‌نهاد است و امید می‌رود بتوانیم با برگزاری همایش سازمان‌های مردم نهاد  ظرفیت‌های خوبی را در جامعه ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ص20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول