اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ریخته‌گران ایران:

انجمن‌ها بهترین جایگاه برای تبدیل علم به فناوری است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ریخته‌گران ایران گفت: انجمن‌ها به ویژه انجمن ریخته‌گران بهترین جایگاه برای تبدیل علم به فناوری در عرصه مهندسی و علم مواد است.

انجمن‌ها بهترین جایگاه برای تبدیل علم به فناوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جلال حجازی بعدازظهر امروز در افتتاحیه پنجمین همایش مشترک مهندسی و علم مواد اظهار داشت: برگزاری همایشی با این عنوان یکی از آرزوهای این جامعه بوده است که با توجه به این استقبال ضروری است هدف‌های خود را بهتر شناخته تا برای اجرایی کردن آنها با مشکل روبه‌رو نشویم.
وی در ادامه با بیان اینکه هدف این بخش بالاتر از برگزاری همایش است، گفت: یکی از اهداف انجمن ریخته‌گران تبدیل علم به فناوری است که این امر نیز با شناخت نقاط ضعف و تغییر آنها به فرصت امکان‌پذیر است.
رئیس انجمن ریخته‌گران ایران تصریح کرد: البته برگزاری همایش‌‌هایی با این عنوان از خواسته‌های دیرینه جامعه فعال در حوزه علم مواد بوده است که دانشگاه صنعتی اصفهان امروز این درخواست را عملیاتی کرد.
وی بیان داشت: یکی از جایگاه‌هایی که می‌توان از طریق آن علم را به فناوری تبدیل کرد انجمن‌ها است و از توانایی بالایی نیز در این مسیر برخوردارند.
حجازی در ادامه با اشاره به اینکه برای دست‌یابی به علم و فناوری که دو مقوله جدا اما به هم مرتبط هستند باید راه‌های مبتکرانه‌ای را در نظر گرفت و آنها را اجرا کرد، افزود: تمرکز یک بعدی ‌روی آموزش علوم مهندسی سبب تنزل جایگاه آن می‌شود.
وی ادامه داد: ‌در صورتی که توسعه فناوری بدون استفاده از تجربیات علمی باشد وابستگی کشور همچنان ادامه دارد که به منظور جلوگیری از بروز چنین شرایطی باید توسعه علم سبب ارتقای فناوری هم شود تا در دنیا از رقبای خود عقب نمانیم.
رئیس انجمن ریخته‌گران اییران در پایان اضافه کرد: هدف تبدیل علم به فناوری است اما شرط نخست اینگونه نیست و باید برای دست‌یابی به چنین آرمانی پیش از آغاز تلاش برنامه‌ریزی صحیح انجام داد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول