اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه روز دانش‌آموز صورت گرفت؛

دیدار با خانواده دانش‌آموز شهید در بافق

خبرگزاری فارس: به بهانه روز دانش‌آموز به دیدار خانواده دانش‌آموز شهید بافقی رفته و پای درس دلدادگی این دانش‌آموز بسیجی نشستیم.

دیدار با خانواده دانش‌آموز شهید در بافق
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، سید سعید بهشتی‌زاده بافقی شهید دانش‌آموزی است که دلدادگی به انقلاب و اسلام و ولایت را به همه مردم به ویژه دانش‌آموزان درس داد و امروز در آستانه روز دانش‌آموز در مکتب این شهید بزرگوار رسم مردانگی و شهامت را آموزش می‌بینیم.
در هفته بسیج دانش‌آموزی خبرنگار فارس به اتفاق مسئولان بسیج و آموزش و پرورش بافق و تعدادی از بچه‌های جبهه و جنگ به ملاقات خانواده کم سن و سال‌ترین دانش‌آموز شهید شهر بافق رفت.
در شبی پاییزی کوچه پس کوچه‌های محله حاجی‌های بافق را پشت‌ سر گذاشته تا به خانه پدر شهید رسیدند و در اتاق سعید، شهید دانش‌آموز یزد مهمان شدند.
سید حسن بهشتی‌زاده پدر شهید سید سعید با صفا و صمیمیت از قدیم و فرزند شهیدش صحبت کرد و به نقل خاطراتی پرداخت که هرگز پایان‌پذیر نخواهد بود.
شهید سید سعید بهشتی‌زاده بافقی متولد اول آذر ماه سال 1346یکی از هزاران دانش‌آموز بسیجی کشور است که در تاریخ هفتم مرداد ماه سال 1361 در منطقه شلمچه و در عملیات رمضان نام خود را در دفتر شهدا ثبت کرد.
سعید پس از اینکه دوران تحصیلات راهنمایی را در مدرسه راهنمایی شیخ محمدتقی بافقی به پایان رساند، برای عزیمت به جبهه حدود 45 روز در پادگان شهید بهشتی یزد آموزش‌های نظامی را فرا گرفت.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق که جمع صمیمانه ما را همراهی کرد نیز ضمن ارائه آماری از اعزام دانش‌آموزان به جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس، نقش دانش‌آموزان را در حماسه دفاع مقدس برجسته عنوان کرد.
بمانعلی باقیان گفت: بیش از 550 هزار دانش‌آموز در سطح کشور در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها رفته‌اند که از این تعداد 36هزار نفر شهید، 3 هزار نفر جانباز و 2هزار و 500 نفر اسیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: از 4هزار شهید استان یزد، هزار  نفر دانش‌آموز هستند و تقریبا 40 درصد شهدای بافق نیز از شهدای دانش‌آموز هستند که شهید سید سعید بهشتی‌زاده یکی از 48 شهید دانش‌آموز این  شهرستان است.
محمود خواجه‌ای، رئیس آموزش و پرورش بافق نیز که به اتفاق ما به دیدار خانواده شهید سید سعید بهشتی‌زاده آمده بود، دیدار با خانواده بزرگوار این شهید را برای خود و همراهان یک توفیق دانست و گفت: برای عرض ارادت نسبت به خانواده خردسال‌ترین شهید شهرستان بافق و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا به ویژه این شهید به اینجا آمده‌ایم.
رضا جمالی از همکلاسی‌های شهید هم که آن روزها با سعید در مدرسه راهنمایی شیخ محمدتقی بافقی با هم درس می‌خواندند از هم‌کلاسی شهیدش و توفیق شرکت خود در نماز جماعت مدرسه که به امامت سعید برگزار می‌شد، خاطراتی بیان کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول