اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد:

ارائه 986 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از ارائه 986 هزار و 754 نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی در شش ماه نخست سال‌جاری در این استان خبرداد.

ارائه 986 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در کردستان
سیدجمیل احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بخش خصوصی بازوی توانمند بخش دولتی در ارائه خدمات آموزش‌های مهارتی در سطح استان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر  81 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کردستان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در طول شش ماه نخست سال جاری بیش از 986 هزار و 754 نفر توسط این آموزشگاه‌های خصوصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.
به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، این میزان آموزش در  قالب بیش از 13 رشته مهارت‌آموزی به مردم منطقه به ویژه جوانان ارائه شده است.
احمدی با بیان اینکه 669 هزار و 335 نفر ساعت از آموزش‌های ارائه شده در بخش خانم‌ها و 317 هزار 419 نفر ساعت نیز مربوط به بخش آقایان بوده است، تصریح کرد: در سال جاری میزان آموزش‌های ارائه شده به خانم‌ها افزایش قابل توجهی نسبت به سنوات گذشته داشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: به منظور تقویت بخش خصوصی تمامی 13 رشته مورد نظر بطور کامل از بخش دولتی حذف و تنها در بخش خصوصی ارائه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: این کار به منظور تقویت و حمایت از بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای صورت گرفته و نتیجه و بازخورد خوبی به همراه داشته است.
احمدی در ادامه به نظارت و بازرسی بر آموزشگاه‌های آزاد اشاره کرد و افزود: به منظور نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های آزاد از نظر کمی و کیفی و همچنین رعایت آیین نامه‌ها در شش ماهه نخست سال‌جاری 268 مورد بازرسی انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر جهان، اظهار داشت: تلاش در راستای تقویت فرهنگ و پرورش روحیه مهارت‌آموزی و کارآفرینی در میان جوانان به عنوان یک ارزش اسلامی و ملی و تشویق و ترغیب مردم به فراگیری مهارت و فناوری ازمهم‌ترین اهداف ما در این سازمان است.
وی با بیان اینکه امروزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و در میان اقشار مختلف به ویژه جوانان از جایگاه خوبی برخوردار است، افزود: حضور فعال و توانمند جوانان ایرانی در مسابقات مختلف استانی، کشوری و جهانی نشان این ادعا است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ظرفیت و توانایی ارتقای بیش از پیش این آموزش‌ها فراهم است.
وی به حضور پر افتخار جوانان ایران اسلامی در 41 دوره از مسابقات جهانی مهارت اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با شرکت در چهل و یکمین دوره مسابقات جهانی مهارت موفق به کسب یک مدال برنز و 5 دیپلم افتخار شدند.
به گفته وی، ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام ارزنده‌ای در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیروهای جویای کار در هر جامعه‌ای است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان در پایان اضافه کرد: تلاش در راستای ایجاد اشتغال با تربیت نیروهای توانمند و متخصص در این استان از اولویت‌های کاری ما در سازمان فنی و حرفه‌ای کردستان است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول