اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

جوانان مجری و روحانیون محور برنامه‌های مساجد باشند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید بسیاری از امور مساجد از جمله اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را کاملا به جوانان واگذار کنیم، گفت: جوانان مجری و روحانیون محور برنامه‌های مساجد باشند.

جوانان مجری و روحانیون محور برنامه‌های مساجد باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرتضی رهنما امروز در دیدار با برخی مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: توسعه مساجد در نظام جمهوری اسلامی از اولویت‌‌های شاخص‌های فرهنگی است. 
وی گفت: توسعه مساجد و توجه به ‌علوم قرآنی از اولویت‌های اساسی در حوزه فرهنگ جمهوری اسلامی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: مساجد جایگاه تولید ارزش‌های دینی و معنوی است و در تدوین برنامه‌‌های فرهنگی و دینی باید محوریت روحانیت و ائمه جماعت و در اجرا جوانان پیش‌گام باشند.
وی تاکید کرد: در امور مساجد و برنامه‌های فرهنگی در این مکان مقدس، باید از حضور روحانیت بیش از پیش بهره گرفت و لازم است، گنجینه‌های معنوی را با راهنمایی این قشر در زندگی کاربردی کرد.
رهنما تصریح کرد: مسائل مربوط به ‌مساجد را جوانان باید مدیریت کنند چرا که مساجد محلی عبادی، علمی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و تبلیغی است و مهم‌ترین تشکلی که می‌تواند زمینه مدیریت جوانان را فراهم کند، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مساجد مهم‌ترین و امن‌ترین پایگاه در اسلام و محل انس با خداوند است، ادامه داد: باید برنامه‌های فرهنگی در مساجد مستمر و متنوع، جامع و پرمعنا باشند و مجری آنها از بین جوانان انتخاب شود همچنین هدایت‌گری و نظارت بر همه امور در مساجد نیز بر عهده متولیان فرهنگی و روحانیت باشد.
به گفته رهنما، هدف خصمانه بیگانگان به ارزش‌ها، مبانی فکری و معنوی جمهوری اسلامی تیری زهرآگین است و جوان امروزی باید مبارزه با استکبار جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده و از مساجد در این زمینه باید به‌عنوان سنگر اصلی استفاده کرد. 
وی مسجد محوری را که دولت عدالت‌محور بر آن تاکید دارد، راهبرد مسائل فرهنگی و مذهبی دانست و گفت: جوانان امروزی بهتر از هر قشری می‌توانند مدیریت مسائل فرهنگی و امور مساجد را بر عهده بگیرند و به ‌نتیجه شایسته‌ای برسانند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امنیت را مهم‌ترین شاخص برای ثبات و تحکیم باورها، ارزش‌ها و حرکت‌های اقتصادی و سازندگی دانست و ابراز داشت: در ثبات امنیت همیشه روحیه جهادی حرف نخست را می‌زند و نظام دینی ما و دولت عدالت‌محور بر این اساس مسئولیت‌ها را واگذار می‌کند و جوانان در پایگاه‌ها و مراکز دینی و مساجد برای این مهم باید تربیت شوند.  
رهنما بیان داشت: جوانان امروز نعمت‌های گرانقدر و سرمایه کم‌نظیر جامعه اسلامی هستند و باید در تمام عرصه‌ها و فعالیت‌ها حضور چشم‌گیر داشته باشند به‌ ویژه در مساجد که جایگاه و کانون جنبش‌ها، حرکت‌ها و جوشش‌های معنوی است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول