اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد زنجان:

استکبارستیزی باید در جامعه زنده نگه داشته شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد زنجان شرکت گسترده مردم و به ویژه دانشجویان را در راهپیمایی 13 آبان ضروری دانست و گفت: باید استقلال طلبی و استکبار ستیزی همواره در جامعه زنده نگه داشته شود.

استکبارستیزی باید در جامعه زنده نگه داشته شود
اصغر پرتوی امروز گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: 13 آبان از طرف امام خمینی (ره) به عنوان انقلاب دوم، واقعه‌ای بزرگ‌تر از انقلاب اسلامی است که دست استکبار خارجی را برای همیشه از کشور جدا کرد.
وی با بیان اینکه سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی تبدیل شده بود که نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در این سفارت در راستای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی می‌شد، افزود: شعار نه شرقی نه غربی امام راحل در طی مبارزه با رژیم پهلوی به صورت علنی اعلام و برنامه‌های انقلاب در همین راستا تا پیروزی انقلاب اسلامی پیش رفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تصریح کرد: از این دیدگاه بزرگداشت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید همه دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی شرکت کرده و انزجار خود را از استکبار نشان دهند.
وی بر ضرورت حضور همه اقشار جامعه در راهپیمایی 13 آبان تاکید کرد و گفت: دانشجویان به عنوان فرهیختگان جامعه در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار داشته و برنامه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.
پرتوی شرکت گسترده مردم و به ویژه دانشجویان را در راهپیمایی 13 آبان ضروری دانست و افزود: باید استقلال طلبی و استکبار ستیزی همواره در جامعه زنده نگه داشته شود تا راهنمای پیروزی انقلاب در اعصار مختلف باشد.
وی تبعید امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی مهم ارزیابی کرد و گفت: مبارزات طولانی امام راحل موجب ادامه نهضت انقلاب اسلامی و پیروزی آن در سال‌های بعد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بیان داشت: ارتباط عمیق امام در زمان تبعید با مردم کشور موجب همبستگی مردم با وی و ادامه راه مبارزه با رژیم پهلوی شد.
وی ادامه داد: گرچه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دهه 40 در راستای برقراری نهضت مشروطه در کشور اقداماتی صورت گرفت، اما این تلاش‌ها به دلیل عدم برخورداری از رهبری واحد و توانمند نتوانست به پیروزی دست یابد.
پرتوی، رهبری مقتدرانه امام را عاملی برای ادامه مبارزات با رژیم پهلوی دانست و یادآور شد: نهضت مشروطه با تاثیر از مارکسیست شرقی و لیبرالیست غربی نتوانست به راه خود ادامه دهد.
وی رهبری امام را در دهه 40 با شعار نه غربی و نه شرقی عامل وحدت بخش نظام دانست و گفت: در سایه این استقلال‌خواهی و استکبار ستیزی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خاطرنشان کرد: با هدایت روحانیت نقطه عطفی در پیروزی‌های انقلاب اسلامی حاصل شد تا با مبارزه به رژیم شاه نهضت انقلاب اسلامی شکل بگیرد.
وی به شهادت رسیدن دانش‌آموزان را در 13 آبان، 1357 به دست رژیم پهلوی از دیگر وقایع این روز عنوان کرد و یادآور شد: ضروری است همه دانشجویان و دانش‌آموزان با شرکت در این راهپیمایی اهداف خود را به منصه ظهور برسانند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول