اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فلسفه جهاد اقتصادی تقویت بنای فرهنگی است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فلسفه اصلی جهاد اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری تقویت بنیه‌ها و بنای فرهنگی در کشور است.

فلسفه جهاد اقتصادی تقویت بنای فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد صبح امروز در بازدید از پروژه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجهیز استان به ‌لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با شاخص‌های مهندسی فرهنگی دنبال می‌شود.
نیکزاد بیان داشت: نیازمندی‌های حوزه فرهنگ در دو بخش سخت افزاری شامل زیرساخت‌ها و امور زیربنایی و بخش نرم‌افزاری یعنی تدوین برنامه‌های فرهنگی شناسایی و اولویت‌بندی شده در دست اجرا هستند. 
وی تصریح کرد: در بخش سخت‌افزاری توسعه و احداث مکان‌های فرهنگی شامل، سالن‌های سینما، کتابخانه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، مرکز قرآنی و مذهبی است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در بخش نرم‌افزاری علاوه بر تدوین برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های دیگر شامل تقویت نیروی انسانی و بنای خانواده و حوزه بانوان، تلاش‌ بر تقویت و شناسایی بیش از پیش نخبگان، هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر، هیئت‌ها و گروه‌های دینی و مذهبی و واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به ‌جوانان استان می‌شود. 
نیکزاد تصریح کرد: در همه کارها و فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی اصل و اساس مردم هستند و باید در بسیاری از امور مدیریت‌ها، انجام و نظارت‌های آن را به مردم واگذار کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مسائل فرهنگی نیازمند اقدامات راهبردی و زیربنایی است و با جدیت و عزم همگانی باید به ‌امور فرهنگی بپردازیم و آن را در اولویت کارها قرار دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فلسفه جهاد اقتصادی تقویت بنای فرهنگی و اقتصادی است که رهبری تاکید دارند، افزود: تعمیق مسائل دینی و ارزشی مهم‌ترین عامل بازدارنده ضدارزش‌ها و از سویی عامل شتاب و تحرک دهنده به ‌دیگر امور از جمله پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی است.
نیکزاد یادآور شد: در بخش سخت‌افزاری هم‌اکنون چندین پروژه بزرگ فرهنگی از قبیل سینما، نگارخانه، خانه هنرمندان و کتابخانه‌ها را در سطح استان در دست اجرا داریم که با تکمیل آنها بسیاری از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مجتمع فرهنگی هنری و تالار مرکزی یاسوج، ساختمان امور بانوان و خانواده استانداری و سینمای در دست اجرای یاسوج که چند سالی است راکد مانده بازدید کرد و دستورات لازم برای تسریع در روند اجرای این طرح‌ها را صادر کرد. 
مدیر اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج هم گفت: این پروژه در زمینی به‌مساحت 17 هزار مترمربع و در چهار طبقه و دارای سه سالن یک‌هزار و 500 نفری، 600 و 500 نفری است. 
محمدمهدی زاهدی، اعتبار هزینه شده در این پروژه را 26 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز آن را 70 میلیارد ریال برشمرد.
وی پیشرفت فیزیکی آن را 25 درصد و زمان آغاز پروژه را سال 88 عنوان کرد و اظهار داشت: بنا است این پروژه طی مدت 30 ماه و در سه فاز تحویل داده شود. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد پروژه راکد سینمای یاسوج گفت: طی روز‌های آینده در جلسه‌ای با حضور معاونت امور عمرانی استانداری، شورا و شهردار یاسوج، بانک عامل و صاحب طرح وضعیت پروژه بررسی و تصمیم‌گیری برای واگذاری و یا ادامه روند اجرایی آن گرفته خواهد شد.
نیکزاد استاندار در مورد پروژه راکد ساختمان امور بانوان استانداری هم گفت: به‌زودی وضعیت این پروژه مشخص می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول