اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان راه و شهرسازی استان قم:

جهاد اقتصادی و توسعه بدون بهره‌وری ممکن نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان راه و شهرسازی استان قم گفت: جهاد اقتصادی و توسعه پایدار بدون بهره‌وری ممکن نیست.

جهاد اقتصادی و توسعه بدون بهره‌وری ممکن نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری همایش ملی بهره‌وری در صنعت ساختمان و توسعه پایدار در شهرسازی، محمدرضا قلندر گفت: بهره‌وری مقوله‌ای بسیار پیچیده و مهم است که از قدیم نیز مطرح بوده است و با شتاب در عملیات و استفاده بهینه از نیروی انسانی به نتیجه می‌رسد.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: همه باید به عنوان تکلیف به صورت بسیجی وار وارد این عرصه شوند زیرا جهاد اقتصادی با روند عادی و تلاش معمولی محقق نمی‌شود و باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.
قلندر اظهار کرد: متاسفانه بهره‌وری در نیروی انسانی و ماشین آلات ما کم است و باید با تقویت روحیه جهادی در سیستم اداری و خصوصی و بازار و همه بخش‌ها این موضوع محقق شود.
سرپرست سازمان راه و شهرسازی استان قم تاکید کرد: جهاد بدون بهره‌وری ممکن نیست و بهره‌وری امری ضروری است.
وی ادامه داد: البته در سال‌های اخیر در تمام کشور جهش خوبی در افزایش بهره‌وری داشته‌ایم به عنوان مثال در مسکن که حل آن به منصه حل یک سوم مشکلات معیشتی فرد است با اجرای مسکن مهر نه تنها این مشکل عمده جامعه حل شده بلکه بهره‌وری خوبی را در بخش ساختمان شاهد بوده‌ایم.
قلندر با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: وضعیت معیشتی اقشار کم درآمد با اجرای این طرح روبه بهبود است و این طرح موجب بهره‌وری در بسیاری از بخش‌ها شده است.
سرپرست سازمان راه و شهرسازی استان قم گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات جامعه اشتغال است که این مشکل با هدف‌گذاری ایجاد 4 میلیون شغل در دو سال اخیر و حرکت جهادگونه در این زمینه میسر می‌شود.
وی مسکن مهر را در بهره‌وری بسیار موثر دانست و عنوان کرد: ساخت و ساز قبل از اجرای طرح مسکن مهر بسیار گران بود و زمان ساخت هم 3 تا 4 سال طول می‌کشید که اکنون هزینه هر واحد مسکن متری 300 هزار تومان ثابت نگه داشته شده و مدت ساخت نیز به کمتر از یک سال و نیم کاهش یافته است.
قلندر بیان کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم باید بهره‌وری مستمر و مداومی داشته باشیم و توسعه بدون بهره‌وری ممکن نخواهد بود.
وی تاکید کرد: بهره‌وری باید با الگوبرداری از کشورهای موفق و با بومی‌سازی این الگوها در کشور محقق شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول