اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان توسعه و تجارت ایران خبر داد:

بسترسازی در کشورهای هدف برای صادرات کالای ایرانی

خبرگزاری فارس: معاون بازاریابی و تنظیم تجارت سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: یکی از وظایف این نهاد بسترسازی بین کشورهای هدف برای فراهم کردن زمینه صادرات است.

بسترسازی در کشورهای هدف برای صادرات کالای ایرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا توفیقی عصر دیروز در جمع صادرکنندگان استان گلستان اظهار داشت: سرمایه‎گذار خارجی وقتی وارد کشور می‎شود که بتواند بازار جهانی را داشته باشد که به این منظور تصمیماتی در سطح ملی برای تحقق اهداف صادرات و ارزش افزوده کالاهای داخلی صورت پذیرفته است.
وی تدوین و تصویب سند راهبردی صادرات غیر نفتی کشور را یکی از تصمیمات اتخاذ شده برشمرد و افزود: در برنامه سوم توسعه شورای صادرات غیرنفتی داشتیم که در برنامه پنجم توسعه این شورا به عنوان کارگروه توسعه و صادرات نامگذاری شد و در سال 1389 نیز برنامه این کارگروه مشتمل بر بخش سهم صادرات غیرنفتی به تصویب رسید.
معاون بازاریابی و تنظیم تجارت سازمان توسعه و تجارت ایران لزوم ورود به اتحادیه‎ها و گروه‎های منطقه را از دیگر اهداف تحقق صادرات دانست و تصریح کرد: بیش از 80 درصد حجم صادرات مربوط به کشورهای آسیایی است که بیشتر آنها شامل کشورهای عراق، افغانستان، هند، اندونزی و ترکیه است.
توفیقی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه ما نیازمند لوازم و امکانات متعددی هستیم از جمله تداوم تخصیص مشوق‎ها و جوایز صادراتی، تداوم سیاست‎های حمایتی دولت از صادرات غیرنفتی، تداوم توجه به بازارهای صادراتی و توجه به رویکرد صادرات محور بودن تولید در بنگاه‎هاست.
وی با بیان اینکه برخی از مشکلات در این حوزه مربوط به تحریم‎های بین‎المللی علیه کشور ماست، افزود: دولت تمام تلاش خود را می‎کند تا با استقرار نظام پولی و بانکی این محدودیت‎ها را به حداقل برساند.
معاون بازاریابی و تنظیم تجارت سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: ما کشور کم‌توانی نیستیم و با توجه به تحریم‎های بین‎المللی جا برای کار وجود دارد و شناسایی ظرفیت‎ها و بازارهای نوظهور می‎تواند در توسعه این بخش به ما کمک کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول