اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

‌رئیس کل گمرک کشور خبر داد:

رشد 35 درصدی صادرات از گمرکات کشور

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک کشور از رشد بیش از 35 درصد صادرات از گمرکات کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد 35 درصدی صادرات از گمرکات کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس معمار‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفت ماهه سال ‌جاری صادرات از گمرک کشور رشد بسیار خوبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.
وی خاطر نشان کرد: رشد به دست آمده در زمینه صادرات نتیجه تلاش و مسئولان ذی‌ربط در گمرکات کشور است.
رئیس کل گمرک کشور با اشاره به اینکه هدف‌گذاری صورت گرفته برای صادرات غیر نفتی در سال‌جاری 45 میلیارد دلار است، اضافه کرد: مسئولان ذی‌ربط در تلاش هستند تا این میزان صادرات محقق شود.
وی اذعان داشت: در هفت ماهه نخست سال‌جاری 24 میلیارد دلار از صادرات غیر نفتی کشور محقق شده است.
معمارنژاد یادآور شد: میزان صادرات غیر نفتی صورت گرفته در هفت ماهه نخست سال‌جاری در کشور دارای 35.5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وی همچنین از اقدامات بسیار خوب صورت گرفته توسط مسئولان گمرک کشور در زمینه واردات خبر داد و گفت: واردات کشوری دارای 4.5 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
رئیس کل گمرک کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: پس از هدفمند شدن یارانه‌ها واردات غیر نفتی و غلات کاهش یافته است.
وی اذعان داشت: کاهش واردات غیر‌نفتی پس از اجرای قانون هدفمندی در نتیجه تلاش مسئولان گمرک به دست آمده است.
معمارنژاد در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی‌های گمرک یادآور شد: در حال حاضر در کل دنیا این مطلب وجود دارد که به صاحبان کالا اعتماد کرده و در صورت تخلف برخورد شدید با صاحب کالا صورت گیرد.
وی از دیگر ویژگی‌های گمرک استفاده از فناوری‌های نوین در مجموعه گمرک اشاره کرد و افزود: در صورت تجهیز گمرک، هم استفاده بهتری از وقت شده و هم حفاظت از اموال گمرکی بهتر صورت می‌گیرد.
رئیس کل گمرک کشور با اشاره به جاگذاری دستگاه‌های پرتونگاری در بندر شهید رجایی یادآور شد: با این عمل محتویات داخل کانتینر‌ها و محموله‌های باربری کنترل می‌شود.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی آموزش دیده از جمله ویژگی‌های دیگر گمرک است، افزود: در سال گذشته مسئولان گمرک اقدام به آموزش نیروی انسانی گمرک کرده‌اند.
معمارنژاد یادآور شد: افراد هدف مورد آموزش در سال گذشته 95.5 ساعت آموزش دیده‌اند.
وی همچین در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در گمرک استان زنجان اضافه کرد: رشد 174 درصدی صادرات از گمرک استان اقدام بسیار خوبی در زمینه رشد صادرات بوده است.
رئیس کل گمرک کشور با اشاره به پیشرفت‌های استان زنجان در زمینه صادرات یادآور شد: میزان رشد صادرات از گمرک استان زنجان در مقایسه با میزان متوسط کشوری بسیار خوب است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول