اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفارهرندی از حربه جدید دشمنان برای نفوذ به داخل کشور می‌گوید:

تلاش آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق افراد نفوذی

خبرگزاری فارس: صفارهرندی گفت: ایران در صدر لیست دشمنان امریکا قرار دارد، اما آنها می‌دانند که از طریق حمله به ایران نمی‌توانند کاری را به انجام برسانند و برای از بین‌ بردن نظام باید به درون آن نفوذ کند تا با استفاده از افراد درون نظام برای براندازی اقدام کند.

تلاش آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق افراد نفوذی
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمدحسین صفارهرندی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد واحد جیرفت با اشاره به حادثه 13 آبان اظهار داشت: اتفاقی که در 13 آبان توسط دانشجویان رقم خورد، بازتاب‌هایی زیادی در جامعه آن زمان داشت.
وی افزود: گروه‌هایی نگران آینده روابط ایران و آمریکا بعد از تسخیر لانه جاسوسی بودند که یک سویه از طرف آمریکا قطع شد.
صفارهرندی تصریح کرد: این سئوال مطرح بود که آیا این کار ارزش نتیجه حاصله را دارد و این قطع رابطه موجب زمین‌گیر شدن ایران به ویژه در زمینه‌های اقتصادی نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: به نظر عده‌ای این کار نفرت در سطح بین‌الملل را به دنبال دارد و چگونه یک انقلاب تازه با مقوله‌ای به بزرگی کشمکش با امریکا که قدرت مسلط بر دنیا بود، مواجه شود و در این زمینه کسانی که نگاه محافظه‌کارانه داشتند در خط مقدم این اعتراض بودند.
صفارهرندی عنوان کرد: در این اوضاع کسی که از این اقدام دانشجویان حمایت کرد، حضرت امام خمینی (ره) بود، ایشان تعبیری تکان دهنده داشتند که "ما اساسا رابطه با امریکا را برای چه می‌خواهیم، رابطه با ملت‌ها را می‌خواهیم"‌.
وی گفت: البته این یک تمسخر در سطح بین‌الملل به شمار می‌رفت و در آن زمان گروهی معتقد بودند، امام راحل یک روحانی بی‌اطلاع از اوضاع بین‌الملل است و این بیان پیامدهایی دارد که خودشان بعدا متوجه می‌شوند و تجدید‌‌نظر می‌کنند.
صفار‌هرندی اظهار داشت: بعد از 13 آبان فشارهای زیادی به ایران تحمیل شد، اما با گذشت 32 سال و تحمل آن فشارها ایران به جایگاهی در منطقه رسیده که در آن زمان برای هیچ کشوری قابل تصور نبود.
وی ابراز داشت: امروز ارزیابی بسیاری از کشورهای دنیا این است که ایران دارای نفوذ غیر‌قابل انکاری در منطقه است و بارها این مسئله را در جلسه‌های بین‌المللی مقامات کشورهای مختلف اذعان داشته‌اند.
صفارهرندی بیان داشت: رئیس جمهور سابق روسیه در جلسه‌ای به مقامات ایرانی گفته بود، بعضی‌ها ایران را به عنوان قدرت منطقه می‌شناسند، اما از نظر من ایران به ابرقدرت منطقه‌ای بدل شده است.
وی افزود: این گفته پوتین در حالی است که وی پیشرفت‌های ایران را در مقایسه با سایر کشورها می‌داند و این برداشت با توجه به پیشرفت‌های نظامی و اقتصادی نیست، بلکه قدرت نفوذ ایران را مدنظر داشت .
صفار‌هرندی گفت: ایران در صدر لیست دشمنان امریکا قرار دارد، اما آنها می‌دانند که از طریق حمله به ایران نمی‌توانند کاری را به انجام برسانند و برای از بین‌ بردن نظام باید به درون آن نفوذ کند تا با استفاده از افراد درون نظام برای براندازی اقدام کند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امریکا طبق یک محاسبه غلط پنداشت با محاصره مرزهای ایران می‌تواند قدرت خود را به رخ ملت ایران بکشد و آن‌ها را به حمایت از خود برانگیزد، اما نتیجه آن 10 سال هزینه در عراق و افغانستان، 6 هزار کشته امریکایی و سوزاندن یک سرمایه سنگین بین 3 تا 5 هزار میلیارد دلار بود.
صفارهرندی خاطرنشان کرد: بدتر از همه امریکا که ادعای حمایت از حقوق بشر را سر می‌داد، امروز با از بین بردن آزادی بسیاری از ملت‌ها به منفورترین کشور جهان به ویژه در بین مسلمانان بدل شده است.
وی عنوان کرد: تنفر از امریکا در این کشورها به بالای 70 درصد رسیده است در حالی که در دهه 60 امریکا در بسیاری از کشورهای مسلمان محبوبیت 60 تا 70 درصدی داشت و این مسئله بیانگر این است که ژئوپولوتیک جهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تغییر کرد.
صفارهرندی اظهار داشت: امریکا خود را یگانه ابر قدرت دنیا می‌دانست، اما بیداری که از سوی ایران به دنیا القا شد، این محاسبه را بر هم زد، ملت ایران با مقاومت خود در برابر فشارهای گوناگون امریکا، کشورها دیگر منطقه را نیز تحریک به مقاومت کرد.
وی بیان داشت: انقلاب سنگ فلسطین، مقاومت مردم لبنان که صهیونیست قدرت منطقه نمی‌تواند 33 روز با آن مقابله کند، ما روزی نگران گسترش نفوذ صهیونیست تا دجله بودیم، اما امروز آنها در مرز‌‌های محصور فلسطین از خود دفاع می‌کند.
صفارهرندی گفت: اکنون تصور دنیا تغییر کرده و البته جابه‌جایی قدرت صورت گرفته، اما نه به سود امریکا و غرب، بلکه قدرت ملت‌ها، استکبار را به زیر کشیده و خود حاکم بر سرنوشت خود است و این رسیدن به حرف امام راحل مبنی به این است که ما قدرت امریکا را برای چه می‌خواهیم.
وی افزود: نتیجه تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان در سال 58‌، مقاومت‌های امروز جهان اسلام در مقابل دولت‌های دست نشانده امریکا است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقاومت ملت‌های مسلمان لیبی، مصر، یمن و بحرین با استکبار و درخواست تشکیل حکومت اسلامی در کشورشان الگو گرفته از مقاومت ملت ایران است.
صفارهرندی تصریح کرد: آن پرچمی که دانشجویان در 13 آبان برافراشتند، نتیجه‌اش تحرکات امروز منطقه است و این یعنی قدرت نفوذ که امام راحل فرمودند، "من به شما اطمینان می‌دهم که اسلام ابرقدرت‌ها را به ذلت می‌کش".
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در آن روز سقوط ابرقدرت‌ها را با چشم بصیرت می‌دید که سال‌ها بعد متفکران غربی خود به این پیش‌بینی امام راحل رسیدند که نتیجه‌اش فروپاشی اقتصاد امریکا با 14 میلیارد دلار بدهی داخلی و خارجی است.
صفارهرندی گفت: افرادی که مخالف نظر امام راحل در زمینه تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان بودند، این روزها را پیش‌بینی نمی‌کردند‌ در غیر این‌ صورت ما هم امروز به یکی از کشورهای طرفدار امریکا که در حال سقوط هستند، بدل می‌شدیم.  
وی افزود: امروز ایران از نظر رشد علمی در جهان رتبه اول را دارد، اگر چه کشورهای پیشرفته در زمینه‌هایی از ما جلوتر هستند، اما سرعت رشد علمی ایران 13 برابر میانگین جهانی است و ما نیز با این سرعت رشد به زودی در صدر قرار می‌گیریم.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول