اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار درمیان:

بیداری اسلامی و جهانی از برکات غدیر است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار درمیان گفت: بیداری کنونی جهان اسلام از برکات توجه به فرهنگ غدیر است.

بیداری اسلامی و جهانی از برکات غدیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، علی عباسی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد غدیر درمیان اظهار داشت: خداوند با نزول آیه‌ای بر پیامبر اکرم اعلام ولایت امام علی(ع) به مردم جهان را به نوعی تکامل دین اسلام برشمرد و عدم انجام این امر الهی را به منزله نقصان رسالت وی دانست. 
وی ابراز داشت: در هیچ مسئله‌ای از احکام الهی از جمله نماز و روزه خداوند متعال به پیامبر دستور تبلیغ آن را نداده جز در بحث غدیر و اعلام جانشینی امیرالمؤمنین به عنوان امام شیعیان پس از حضرت محمد(ص) که این خود به تنهایی اهمیت مسئله ولایت را بازگو می‌کند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار درمیان تصریح کرد: تنها مسئله‌ای که راویان بیش از پیش بر آن تأکید کرده و به بیان روایت از آن پرداخته‌اند مسئله جانشینی امام علی(ع) است چرا که ولایت در اسلام همانند قلب در وجود انسان است. 
وی با بیان اینکه بیداری اسلامی از برکات غدیر است، تأکید کرد: توجه به اسلام ناب در کشورهای عربی که بیشتر آنها اهل تسنن را تشکیل می‌دهند مردم با شورش علیه حکام ظالم خود به مقابله با آنها و مطالبه عدالت پرداختند و اکنون این بیداری در منطقه به بیداری جهانی تبدیل شده و مردم بر ضد نظام سرمایه‌داری و کاپیتالیسم در غرب به پاخواسته‌اند.
عباسی جنبش‌ها و قیام‌های پدید آمده در جهان را گامی موثر در راستای بازگشت جهان به معنویت و دین عنوان کرد و افزود: این جریانات پدید آمده را به نوعی می توان آمادگی جهان در راستای بازگشت به مسائل معنوی و دینی به ویژه دین اسلام قلمداد کرد.
وی در ادامه خواستار توجه بیشتر رسانه ملی به برنامه‌های فرهنگی شهرستان مرزی درمیان در دهه ولایت شد و افزود: سازمان صدا و سیما نیز با پوشش مناسب مراسمات غدیر درمیان و پخش ویژه برنامه‌های مختلف در این ایام تلویزیون می‌تواند به مقابله با هجمه‌های دشمنان در خط مقدم جبهه جنگ نرم استان بپردازد.
معاون فرماندار درمیان در پایان خطاب به تمام مسئولان حاضر در جلسه گفت: همه مسئولان به ویژه مسئولان شهرستان باید با پیروی از سیره و روش پیامبر اکرم به برگزاری هرچه باشکوه عید غدیر تلاش کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول