اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدرس حوزه علمیه قم:

ندای بیداری اسلامی یکی از پیامدهای خون شهداست

خبرگزاری فارس: مدرس و مفسر حوزه علمیه قم گفت: ندای بیداری که امروز جهان را در برگرفته است یکی از پیامدهای خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی ایران است.

ندای بیداری اسلامی یکی از پیامدهای خون شهداست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمد عرفانی عصر امروز در حاشیه مراسم سومین یادواره شهدای سازمان بسیج کارمندان سپاه نینوا استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: زمانی که دنیا حاکمیت حکومت‎های ماتریالیسم و سکولاریسم را تجربه می‎کرد انقلاب اسلامی ایران برنامه‎اش گسترش دین و شناسایی فرهنگ دینی بود و شهدای ما قربانی اقامه دین شدند چرا که فلسفه انقلاب ما احیای دین است.
وی تصریح کرد: اولین ضرورت دین تفسیر هستی و رنج‎های دنیا است و چیزی که هیچ کدام از علوم تاکنون قادر به تفسیر آن نبودند و در سایه دین است که انسان در مسیر خداشناسی قرار می‎گیرد. 
این مدرس و مفسر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دین به ما می‎آموزد جهان آفرینش تنها آن چیزی که می‎بینیم و لمس می‎کنیم نیست و چیز دیگری در ورای آن است که قابل مشاهده نیست آن ذات اقدس الهی است.
حجت‎الاسلام عرفان اظهار داشت: ضرورت دین امنیت و سلامت روانی ایجاد می‎کند و اگر اخلاق دینی نباشد اعمال قانون به تنهایی کارساز نیست و تنها در مکتب دین است که پوچ‎گرایی هرگز راه ندارد به گونه‎ای که جوامع قدرت‎طلب که در محور دین‎مداری فعالیت نمی‎کنند با وجود رفاه بیشتر همواره دچار مشکلات اجتماعی نظیر خودکشی هستند.
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: در جوامع غربی با وجود رفاه و آسایش فراوان، آمار خودکشی بسیار بالاتر از جوامع اسلامی است چون آنان نتوانستند رنج‎ها و دردها را برای خود تفسیر کنند و اگر دین در انسان تداعی شود نه معزول بودنش او را افسرده می‎کند و نه در اوج بودنش او را مغرور می‎کند.
وی در تجلیل از مقام شهدا و جانبازان گفت: شهدا و جانبازان با از خودگذشتگی وجود خود را نثار نهال نوپای انقلاب کردند و بر این باور هستند که حیات و شفا همین است و آنچه که از آن گذشتند را تقدیم پروردگار کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول